בג"צ לארקיע וישראייר: המתינו להחלטת שר התחבורה

ישראייר וארקיע יוכלו להגיש עתירה בנוגע לאפשרותה של אל על לטוס לאילת רק לאחר שתתקבל החלטת שר התחבורה בנושא


00:00 ,07.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראייר וארקיע יוכלו להגיש עתירה בנוגע לאפשרותה של אל על לטוס לאילת רק לאחר שתתקבל החלטת שר התחבורה בנושא
 
הבוקר (יום חמישי) הודיע בג"צ על החלטתו בנוגע לעתירת ישראייר בנושא טיסות אל-על לאילת. לדברי בית המשפט, מכיוון שלא התקבלה החלטה סופית על ידי שר התחבורה בנוגע לאפשרותה של אל על לטוס לאילת-  עתירותיהן של ישראייר וארקיע עדיין מוקדמות.
 
עוד הוסיף בית המשפט ואמר כי הוא שומר על זכותם של ישראייר וארקיע לטעון כנגד החלטת הממשלה כשתתקבל ההחלטה.
 
השופטת חיות, שהובילה את הדיונים, הדגישה כי העתירות נדחו לעת עתה מכיוון שהן מוקדמות ולא מהסיבה שהן בלתי מוצדקות, ולכן קבעה כי כל החלטה שתתקבל בהמשך על ידי שר התחבורה בנוגע לאפשרותה של אל-על לטוס לאילת, לא תיושם לפחות 30 יום, על מנת לאפשר לחברות לעתור מחדש.
 
נציג מטעם המדינה שהשתתף בדיון לא היה מוכן להתחייב למועד קבלת ההחלטה, אך ציין כי הנושא נמצא בדיונים, ואמור לעבור בהמשך גם לעיונה של וועדה מייעצת שמונתה מטעם משרד התחבורה
 
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון, טענה חברת ישראייר כי הסוגיה של הוספת מוביל נקוב לאילת לא נבחנה בצורה יסודית ועל פי הנדרש בחוק טרם קבלת החלטת השר ועל כן החלטתו פסולה.
 
החברה ביקשה בעתירתה לבחון את הנושא בכלים מקצועיים ובצורה יסודית, תוך בחינת מכלול המשמעויות. ואכן בימים אלה ההחלטה נבחנת מחדש וביסודיות על ידי משרד התחבורה תוך קיומם של שימועים מוסדרים וקבלת חוות דעת מקצועיות.