בג"ץ קבע: איגוד לשכות המסחר יכול להצטרף כמשיב לעתירת אל על

בג"צ אישר את בקשת איגוד לשכות המסחר להצטרף כמשיב ציבורי לעתירת אל על ולהביע את תמיכתו בהחלטת שר התיירות. כזכור, אל על דורשת לבטל את החלטתו של שר התיירות להוסיף את ישראייר כמוביל בקו ת"א - ניו יורק


00:00 ,06.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בג"צ אישר את בקשת איגוד לשכות המסחר להצטרף כמשיב ציבורי לעתירת אל על ולהביע את תמיכתו בהחלטת שר התיירות: "לכל החלטה הנוגעת להנהגת שמים פתוחים יש השפעה ישירה על המגזר העסקי כולו ועל בביסוס הצמיחה במשק". כזכור, אל על דורשת לבטל את החלטתו של שר התיירות להוסיף את ישראייר כמוביל בקו ת"א - ניו יורק
 
בג"צ אישר היום לאיגוד לשכות המסחר להצטרף כמשיב ציבורי לעתירת אל על (בג"צ 900/06). על מנת להדגיש את תמיכתו המוחלטת בהחלטת שר התיירות, מאחר ולכל החלטה הנוגעת להנהגת "שמים פתוחים" יש השפעה ישירה על המגזר העסקי כולו ועל ביסוס הצמיחה במשק.
 
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, להחלטת שר התיירות חשיבות ציבורית הנוגעת לכלל ענפי המשק, למדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל ולכלל ציבור הצרכנים. "צירופנו כמשיבים, המייצגים מגזר מרכזי בעולם העסקים, מבטיח את שמיעת הפן הציבורי והכלכלי של הנושא". מעבר לכך, מדגיש לין, החלטת השר עולה בקנה אחד עם המגמה העולמית של פתיחת התחרות בתחום התעופה, "אין זה סביר 'לסובב את הגלגל לאחור' ולבטל החלטה חשובה זו".
 
האיגוד ביקש להצטרף למשיבים המופיעים בעתירה: שר התיירות, משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית, רשות החברות הממשלתיות, ממשלת ישראל וחברת ישראייר תעופה ותיירות בע"מ. ולהופיע בדיון שיתקיים ב- 15.2.06.
 
מהבקשה שהוכנה בלשכה המשפטית של האיגוד עולה כי לכל החלטה הנוגעת לקידום התחרות במשק יש השפעה ישירה על המגזר העסקי כולו, והשפעה מכרעת על מגזר המסחר והשירותים אותו מייצג האיגוד, "ולמאות בתי עסק ונותני שירותים אשר פתיחת השמיים נחוצה להם כמו אוויר לנשימה". בנוסף, מדובר בהחלטה מתחייבת ונכונה אשר הולמת את עקרונות חוק יסוד: חופש העיסוק.