באל על זועמים: עובדי מדינה יטוסו עם אליטליה

משרד האוצר מדווח כי חתימה על הסכם זה מהווה צעד נוסף של המדינה בפיקוח על תקציב הנסיעות לחו"ל ועל חיסכון בעלויות הטיסות, אשר צפוי להגיע ל-10 מיליון שקל בשנה. מנכ"ל אל על בתגובה: "דווקא בימים אלה ממשלת ישראל מחזקת חברות תעופה זרות"


00:00 ,23.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד האוצר מדווח כי חתימה על הסכם זה מהווה צעד נוסף של המדינה בפיקוח על תקציב הנסיעות לחו"ל ועל חיסכון בעלויות הטיסות, אשר צפוי להגיע ל-10 מיליון שקל בשנה. מנכ"ל אל על בתגובה: "דווקא בימים אלה ממשלת ישראל מחזקת חברות תעופה זרות"
 
הסכם מסגרת לאספקת טיסות לעובדי המדינה נחתם בין חברת אליטליה לבין מנהל הרכש הממשלתי. על פי ההסכם חברת אליטליה תספק הנחות והטבות למדינה ישראל עבור טיסות בתפקיד של עובדי המדינה אשר יטוסו באמצעותה. הסכם מסגרת זה מהווה המשך ישיר למדיניות החתימה על הסכמי מסגרת עם חברות התעופה העיקריות דרכן טסים עובדי המדינה במסגרת תפקידם במטרה להוזיל את עלויות כרטיסי הטיסה.
 
חתימת הסכם מסגרת זה מהווה צעד נוסף של המדינה בפיקוח על תקציב הנסיעות לחו"ל ועל חיסכון בעלויות הטיסות. יש להדגיש כי הסכם זה בא בהמשך למדיניות שהחלה לפני מספר חודשים עם הפרטת אל על והודעת החשב הכללי באוצר כי המדינה תרכוש מעתה והלאה כרטיסי טיסה בשיטת הזול ביותר ולא תהיה מחויבת לרכוש כרטיסים ושירותים מחברת אל על כפי שהיה נהוג עד אז.
 
משרד האוצר דיווח כי מטרת חתימת הסכם מסגרת זה עם אליטליה, והסכמים נוספים אשר מתגבשים בימים אלו, היא פתיחת תחום רכישת כרטיסי הטיסה של המדינה לתחרות בין כל חברות התעופה. תחרות זו מהווה קטליזטור להקמת סוכנות נסיעות ממשלתית שתבצע באופן מרוכז את הזמנות כרטיסי הטיסה, כמו גם בתי מלון, עבור המדינה ותטפל בכל התחום ביעילות. באגף החשב הכללי באוצר מעריכים כי החיסכון הצפוי לקופת המדינה בתהליך זה יגיע לכ-10 מיליון ₪ בשנה.
 
במסגרת ההסכם הנוכחי עם אליטליה תקבל המדינה הטבות והנחות רבות הכוללות מחירון מיוחד על  כרטיסי טיסה שיירכשו מן החברה, שינויים בלוחות זמנים ללא תשלום נוסף, תעריף מיוחד על משקל עודף ועוד מגוון הטבות שירותים נוספים. תוקף ההסכם הוא לשנה אחת, כאשר למדינה שמורה האופציה להאריכו לתקופה של עוד שנתיים נוספות.
 
מנהל מנהל הרכש הממשלתי, מר אבי דור, ציין כי המדינה מנהלת בימים אלו מו"מ עם חברות תעופה נוספות ובחודשים הקרובים צפויים להיחתם הסכמי מסגרת נוספים עם חברות המעוניינות להטיס את עובדי המדינה. עוד הוסיף דור כי בכוונת מנהל הרכש הממשלתי להשלים בחודשים הקרובים את הרפורמה בעבודת הממשלה אל מול נותני השירותים בתחום הנסיעות.
 
חיים רומנו, מנכ"ל אל על, הגיב לידיעה ואמר: "בחודש מרץ האחרון זכתה חברת אל על במכרז מטעם החשב הכללי באוצר להטסת עובדי מדינה לחו"ל. אני מצר על כך כי דווקא בימים אלו, בהם ענף התעופה הישראלית כולו סופג את נזקי הלחימה בצפון, מצאה לנכון ממשלת ישראל לפרסם מכרז נוסף ולחזק דווקא חברות תעופה זרות. טייסי אל על העבירו את השבועות האחרונים בין שירות מילואים לבין הטסת נוסעים לישראל וממנה וחבל שזו התמורה שמעניקה ממשלת ישראל לפעילותם.
 
"ראש הממשלה אהוד אולמרט הגדיר לפני שבוע את אל על כחברת התעופה הלאומית של ישראל בטקס לקבלת עולים חדשים שהגיעו ארצה ב-3 טיסות אל על, ואילו היום חותם משרד האוצר על הסכם דווקא עם חברת אליטליה. זו התנהגות תמוהה ואני בספק אם ממשלת איטליה היתה נוהגת באופן דומה כלפי חברת התעופה הלאומית שלה".