באיגוד לשכות המסחר מברכים על ההחלטה לאפשר תחרות בטיסות לניו-יורק

באיגוד רואים זאת כצעד ראשוני בפריצת הדרך למדיניות של שמים פתוחים; לין: "מדיניות של שמים פתוחים חשובה לא רק לענף התיירות אלא למגזר העסקי כולו. תתרום כ- 30,000 מקומות עבודה"


00:00 ,17.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד רואים זאת כצעד ראשוני בפריצת הדרך למדיניות של שמים פתוחים; לין: "מדיניות של שמים פתוחים חשובה לא רק לענף התיירות אלא למגזר העסקי כולו. תתרום כ- 30,000 מקומות עבודה"
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך הבוקר את אברהם הירשזון, שר התיירות, על החלטתו לאפשר תחרות בטיסות לניו-יורק.
 
כפי שפורסם אמש, שר התיירות, אברהם הירשזון, אישר לחברת ישראייר לפעול במעמד של מוביל נקוב נוסף לקו לניו-יורק. החלטתו זו עוררה את זעמם של החברות המתחרות אל על וארקיע. באל על הגיבו ואמרו: "מדובר בהפרה בוטה של התחייבות הממשלה ערב הפרטת אל על". בחברת ארקיע ציינו שהחלטה מפלה ובלתי סבירה בעליל.
 
לין אמר הבוקר שזהו צעד חשוב בפריצת הדרך להנהגת מדיניות של שמים פתוחים בישראל. "אנו רואים בצעד זה רק את יריית הפתיחה, חייבת להיות לו המשכיות באמצעות הסכם תעופה הדדי עם האיחוד האירופי".
 
לדבריו, הסכם הדדי כזה חייב להתבסס על תפיסה של חופש מוחלט. לא תחול הגבלה כלשהי על מספר הטיסות, מספר חברות התעופה, יעדי יציאה ונחיתה או מספר המושבים של חברות אירופאיות המטיסות תיירים לישראל, ולהפך של חברות ישראליות המסיעות תיירים לאירופה. "הגבלת טיסות לישראל או ממנה צריכה להיעשות רק מטעמי בטחון המדינה או בטיחות הטיסה".
 
לין הדגיש כי מדיניות של שמים פתוחים חשובה לא רק לענף התיירות אלא למגזר העסקי כולו, והיא תתרום כ- 30,000 מקומות עבודה.
 
"בכל הנוגע לתיירים יש להתייחס לשני מעגלים. הראשון, כולל את השירותים הישירים לתיירי חוץ, המעסיק כ- 22,000 שכירים. ואילו המעגל שני, המכיל את כלל תעשיית המסחר והשירותים בישראל - מסעדות, בתי קפה, מרכזי קניות, בנקים, מעסיק כ- 700,000 שכירים", ציין לין.