אתמול התקיים מפגש חברי פורום מטען אוויר

פורום מטען אוויר, הפועל תחת מכון היצוא, ערך אתמול מפגש שבמהלכו עדכן יו"ר הפורום, מר אילן שחר, על פעילות הפורום בחודשים האחרונים. שחר ציין כי לאורך כל התקופה האחרונה, נמשכה פעילות "שקטה" של הפורום שבמסגתה ניתן לציין מספר הצלחות


00:00 ,22.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

פורום מטען אוויר, הפועל תחת מכון היצוא, ערך אתמול מפגש שבמהלכו עדכן יו"ר הפורום, מר אילן שחר, על פעילות הפורום בחודשים האחרונים. לדבריו, הפורום התכנס לאור האטה מסויימת בפעילותו בחודשים האחרונים, האטה שנובעת בעיקרה מכך שחברת ממן הגישה לאחרונה תביעה אישית כנגדו על לשון הרע ופגיעה בשמה הטוב של ממן, בעקבות שורה של התבטאויות של שחר בפורום שונים, בהם בדיונים בוועדות הכנסת, שפגעו, לטענת ממן, בשמם הטוב.
 
"בעקבות התביעה נדרשתי לעשות פסק זמן לצורך איסוף חומר לקראת הכנת כתב הגנה", אמר שחר שהוסיף כי למרות בקשת השופט כי הצדדים יקיימו הליך של גישור, החליטה ממן לדחות את הבקשה ועל כן תהיה התדיינות משפטית רגילה.
 
שחר ציין כי לאורך כל התקופה האחרונה, נמשכה פעילות "שקטה" של הפורום שבמסגתה ניתן לציין מספר הצלחות. הראשונה שבהם, הוסיף, נוגעת לנושא אגרת הבדיקה הפיזית שממן גבתה מהיבואנים והיצואנים החל ב- 1 בדצמבר 2003 והופסקה ב- 12 במאי 2004, לאחר שלדברי שחר, קבעה ועדת מחירים המורכבת מנציגי משרד התחבורה והאוצר, בעקבות פניית הפורום בנושא, שהאגרה כלל לא אושרה על ידה ויש להפסיק את הגבייה. הוא ציין שמשרד התחבורה התחייב בפניו להוציא אסמכתא חתומה המאשרת שועדת המחירים לא אישרה את גביית אותה אגרה. עקב כך פנה שחר לממן בכדי לדרוש החזר עבור הכספים שכבר נגבו במסגרת האגרה, אך ממן השיבה שהכספים נגבו כחוק ואין כל כוונה להשיבם. שחר פנה אתמול לחברי הפורום לאסוף נתונים בענין בכדי שהפורום יפעל להשבת הכספים שכבר נגבו.
 
יו"ר פורום מטען אוויר ציין הישג נוסף שלפיו, ממן לא תיגבה עלות אחסנה נוספת עבור חבילות אבודות. לדבריו, במסגרת שלושת ימי פטור מאחסנה כבר היו מקרים שבשל הלחץ הרב במסוף, חבילות אבדו, אך שבו ונמצאו ימים ספורים לאחר מכן, וממן נהגה לגבות דמי אחסנה על החבילות הללו מעבר לשלושת ימי האחסנה הפטורים. הוא ציין כי הפורום פנה לועדת המחירים בנושא וככל הנראה ניתנה הוראה לממן שלא לגבות אחסנה בגין חבילות אבודות.
 
אילן שחר פנה אמש בכינוס אל חברי הפורום בבקשה, לאור פניות שקיבל לגבי שגיאות בציוד השקילה בממן, לדרוש שקילה נוספת בממן במידה ויש סטיה של מספר אחוזים מהמשקל המקורי. לדבריו, אמנם ממן גובה אגרה עבור שקילה נוספת, אך במרבית המקרים, במידה וישנה אכן טעות במשקל, הרי שממן אינה נוטה לגבות את האגרה.
 
בהקשר לפעילות נתב"ג 2000 ציין שחר כי נכון לימים אלו, לא נתקבלה שום תלונה.
 
יו"ר הפורום קרא לחברים לשלוח עובדים מטעמם לקורסים להכשרת הטסת חומ"ס במכללות המאושרות ולדאוג לשלוח אותם לרענון אחת לשנתיים.
 
אילן שחר חתם את המפגש וציין כי הפורום החל בהכנות אינטנסיביות לקראת הכנס האווירי השנתי שיתקיים בתחילת מרץ 2005, בו יוכלו המשתמשים לפגוש פרונטלית את מנהלי חברות התעופה, נציגי משרד התחבורה ונציגי רשויות ממשלתיות נוספות.
 
 
עדיין לא נמסרה תגובת ממן.