אשדוד בונדד עתרה לבג"צ נגד רשות שדות התעופה וממן

אשדוד בונדד הגישה היום עתירה לפתיחת מסוף המטענים שלה לתחרות חופשית; יו"ר ממן בתגובה: השוק פתוח לתחרות - אין ענין להגיב בתקשורת לתביעות קנטרניות


00:00 ,05.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אשדוד בונדד הגישה היום עתירה לפתיחת מסוף המטענים שלה לתחרות חופשית; יו"ר ממן בתגובה: השוק פתוח לתחרות - אין ענין להגיב בתקשורת לתביעות קנטרניות
 
בעתירה, שהוגשה היום (5 פברואר) באמצעות משרד עורכי הדין י. סימון, התבקש בג"צ להורות לשר התחבורה ולרשות שדות התעופה לנמק מדוע אינם פותחים את שוק מסופי המטען לתחרות חופשית. בנוסף מבקשת אשדוד בונדד לאפשר לה להפעיל מסוף מטענים כללי אשר יוכל להוות תחרות למסוף ממן, שהינו המסוף היחידי למטען כללי שפועל בנתב"ג.
 
כזכור, חברת אשדוד בונדד, המתמחה במתן שרותים לוגיסטיים, זכתה במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת מסוף המטענים לייצוא חקלאי בנתב"ג לתקופה של 8 שנים, החל מה- 1 בינואר 2005. במסגרת הזכיון, אין אשדוד בונדד רשאית לטפל במטען כללי והיא מוגבלת לעסוק במטען חקלאי בקירור בלבד.
 
בעתירה שהוגשה נטען שחברת ממן, בניגוד לאשדוד בונדד, קיבלה את זיכיון הפעלת המסוף החקלאי בקירור שלא באמצעות מכרז. עוד נטען בעתירה שדמי הזיכיון שנדרשת אשדוד בונדד לשלם לרשות שדות התעופה עומדים על 35% מהכנסותיה, לעומת 10% בלבד שנדרשת לשלם ממן.
 
במקביל לעתירה לבג"צ, הגישה היום אשדוד בונדד עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בת"א לפיו נדרשת רשות שדות התעופה להוציא את מסוף המטענים של ממן למכרז פומבי. (עת"מ 1160/06)
 
"קשה לנו להבין איך בונים את נתב"ג 2000 אבל לא מצליחים להקים תחרות לממן מ- 1997", אמר רועי שלזינגר מנכ"ל קבוצת שלזינגר ואשדוד בונדד, והוסיף: "חשוב מאוד שהסקטור הפרטי ילחם על פתיחת השוק לתחרות מול גופים סטטוריים ומול מונופולים וותיקים ומקושרים – אנו באמצע מאבק ארוך ועיקש ומצפים להחלטותיו של הבג"ץ בתקווה להתחיל את התחרות בהקדם".
 
נחמה רונן, יו"ר ממן, מסרה בתגובה שמדובר בשוק פתוח לתחרות ולחברת ממן אין ענין להגיב לתביעות קנטרניות דרך התקשורת.