אשדוד בונדד משכה עתירתה מבג"צ כנגד ממן; תפנה לביהמ"ש לעניינים מנהליים

בכך נענתה אשדוד בונדד להמלצת בית המשפט העליון. בג"ץ הורה בנוסף לפרקליטות המדינה לפקח מקרוב אחר הבוררות בין רש"ת לממן


00:00 ,06.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בכך נענתה אשדוד בונדד להמלצת בית המשפט העליון. בג"ץ הורה בנוסף לפרקליטות המדינה לפקח מקרוב אחר הבוררות בין רש"ת לממן
 
חברת אשדוד בונדד משכה אתמול את עתירתה מבג"צ כנגד חברת ממן והעתירה בנדון נמחקה. בכך נענתה אשדוד בנודד להמלצת בית המשפט העליון.
 
מחברת אשדוד בונדד נמסר כי בית המשפט העליון גילה אמפתיה לנושא שהעלתה החברה בעתירתה אך ציין כי מדובר למעשה בתביעה בעניין אזרחי, אשר יש להגישה לבית המשפט המחוזי. בית המשפט העליון הפנה את אשדוד בונדד לבית המשפט לעניינים מנהליים.

מחברת אשדוד בונדד נמסר כי החברה אכן מתכוונת לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים.
 
בית המשפט העליון הורה בנוסף לפרקליטות המדינה לפקח מקרוב אחר הבוררות בין רשות שדות התעופה (רש"ת) לחברת ממן בנוגע לעמדות שבנתה ממן בניגוד לדין בשטחה של רש"ת, וזאת, לכאורה, ללא אישורה של רש"ת.
 
כזכור, בעתירה שהגישה אשדוד בונדד לפני כשנה (ב-5 בפברואר 2006), התבקש בג"צ להורות לשר התחבורה ולרשות שדות התעופה לנמק מדוע אינם פותחים את שוק מסופי המטען לתחרות חופשית.
 
בעתירה שהוגשה נטען שחברת ממן, בניגוד לאשדוד בונדד, קיבלה את זיכיון הפעלת המסוף החקלאי בקירור שלא באמצעות מכרז. עוד נטען בעתירה שדמי הזיכיון שנדרשת אשדוד בונדד לשלם לרשות שדות התעופה עומדים על 35% מהכנסותיה, לעומת 10% בלבד שנדרשת לשלם ממן.

בנוסף ביקשה אשדוד בונדד לאפשר לה להפעיל מסוף מטענים כללי אשר יוכל להוות תחרות למסוף ממן, שהינו המסוף היחידי למטען כללי שפועל בנתב"ג, או לחילופין כי תינתן לה בלעדיות ביחס לטיפול במטען חקלאי. יש לציין כי שופטי בג"ץ הביעו תמיהה על כך שאשדוד בונדד עותרת לקבלת בלעדיות ביחס לטיפול במטען חקלאי, למרות שבחוזה ההרשאה עליו חתמה בעקבות הזכייה במכרז נכלל תנאי מפורש הקובע כי לא תינתן לה בלעדיות, וכי מפעילי מסופי המטען האחרים יוכלו להתחרות בה.
 
כידוע, חברת אשדוד בונדד, המתמחה במתן שירותים לוגיסטיים, זכתה במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת מסוף המטענים לייצוא חקלאי בנתב"ג לתקופה של 8 שנים, החל מה-1 בינואר 2005. במסגרת הזיכיון, אין אשדוד בונדד רשאית לטפל במטען כללי והיא מוגבלת לעסוק במטען חקלאי בקירור בלבד.