אשדוד בונדד במכתב לשר התחבורה: מינויו של עובדיה עלי ליו"ר רש"ת הינו בגדר ניגוד עניינים

המכתב מתייחס לפרסומים כי עובדיה עלי הינו מועמד יחיד לתפקיד יו"ר רש"ת. אשדוד בונדד טוענת לניגוד עניינים כיוון שמר עלי הינו דירקטור פעיל בחברת ממן, יריבתה של אשדוד בונדד בשוק ההובלה האווירית


00:00 ,09.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המכתב מתייחס לפרסומים כי עובדיה עלי הינו מועמד יחיד לתפקיד יו"ר רש"ת. אשדוד בונדד טוענת לניגוד עניינים כיוון שמר עלי הינו דירקטור פעיל בחברת ממן, יריבתה של אשדוד בונדד בשוק ההובלה האווירית
 
חברת אשדוד בונדד שיגרה בשבוע שעבר מכתב לשר התחבורה בנוגע למינויו המיועד לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה. המכתב, שממוען גם לוועדה לבדיקת מינויים ולנציבות שירות המדינה, מתייחס, כלשונו, לפרסומים באמצעי התקשורת בדבר "מועמדותו היחידה שעל הפרק של מר עובדיה עלי לתפקיד יו"ר רש"ת". 
 
כיום מכהנים בדירקטוריון רש"ת, מלבד המנכ"ל גבי אופיר, ורדה בן דוד, חוה בן ארי, זאב יוכלמן, דליה לב, יהודה לנקרי, ולדימיר נמירובסקי, יום טוב צבע, שאול צמח, חנה קורן וששי שילה.
 
במכתב נאמר כי "מינוי זה יציב את מר עובדיה עלי בניגוד עניינים ברור בוטה בשל היותו דירקטור פעיל בממן, חברה בשליטתה של משפחת לבנת, ובין תפקידו כיו"ר רש"ת".
 
אשדוד בונדד כותבת במכתבה לשר שאול מופז כי "בין ממן לבין אשדוד בונדד קיים סכסוך עסקי המתברר בימים אלו בבתי משפט שונים, לרבות בתהליכים בפני בג"צ".
 
אשדוד בונדד כותבת בנוסף כי "אין מדובר בחשש אבסטרקטי בלבד לניגוד עניינים", אלא כי "מדובר בחשש ממשי ואמיתי אשר עשוי להציב את מר עובדיה עלי כנגד כלל האוסר על עובד ציבור להימצא במצב שכזה. מינוי שכזה מהווה פגיעה חמורה באמון הציבור גם כאשר קיימת מראית עין בלבד לניגוד עניינים, קל וחומר כאשר מדובר  במצב בלתי נסבל בו יהא על מר עובדיה עלי להכריע מיד עם כניסתו לתפקיד בנושאים שונים הקשורים הן לממן והן לאשדוד בונדד".
 
אשדוד בונדד כותבת בנוסף כי "קשה להעלות על הדעת מינוי ליו"ר רש"ת את מי שעדיין מכהן כדירקטור אצל היריבה של אחד הצדדים".
 
עוד כותבת אשדוד בונדד כי "האיסור על ניגוד עניינים ומניעת מינויו של מר עובדיה עלי נועד למנוע מראש מצבים 'קשים' והעמדתו במצב בלית נסבל. אין כל חובה למנות דווקא את מר עובדיה עלי למשרה הרמה, יהיו כישוריו ככל שיהיו", כותבת אשדוד בונדד לשר התחבורה ומוסיפה כי היא "מתנגדת נמרצות" למינוי של עלי לתפקיד יו"ר רש"ת.

למרות פנייתנו טרם נתקבלה תגובה ממשרד התחבורה.