ארקיע עתרה לבג"צ כנגד ההיתר לטיסות אל על לאילת

ארקיע טוענת בעתירתה כי שיקולי שר התחבורה לא ענייניים אלא פוליטיים וטוענת כנגד אל על כי החברה החליטה להכות בה "בבטן הרכה" לאחר החלה תחרות בין שתי החברות על הקו לאילת


00:00 ,08.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ארקיע טוענת בעתירתה כי שיקולי שר התחבורה לא ענייניים אלא פוליטיים וטוענת כנגד אל על כי החברה החליטה להכות בה "בבטן הרכה" לאחר החלה תחרות בין שתי החברות על הקו לאילת
 
ארקיע עתרה הבוקר לבג"צ נגד ההיתר לטיסות אל על לאילת באמצעות עורכי הדין נרי ירקוני (לשעבר מנהל רשות התעופה), משה לשם ודרור שטרום (לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים).
 
בעתירה נכתב כי ארקיע מתנגדת להחלטת שר התחבורה בטענה שהיא אינה עניינית, אלא פוליטית, וכי היא תביא בניגוד לדברי שר התחבורה רק לנזקים לציבור הנוסעים הישראלי. עוד טוענת החברה ששר התחבורה, בניגוד להבטחותיו, הותיר את המונופול של אל על בטיסות הבינלאומיות, מבלי לתת לארקיע כל הזדמנות להתחרות באופן שוויוני באל על.
 
מחברת ארקיע נמסר כי לאחרונה קבע מינהל רשות התעופה כי: "במצב הנוכחי חברת אל על יכולה להטיס תיירים בקו לאילת במסגרת Stop Overכך שקיים מענה להובלת תיירים גם היום. בכך תיפגע רמת השירות לנוסע ותצטמצם התחרות על כל המשתמע מכך".
 
מחברת ארקיע מסרו כי בג"צ דחה את עתירתה הקודמת בטענה ששר התחבורה טרם גיבש החלטה סופית באותה העת, וקבע שלאחר שתתקבל החלטה זו יינתנו לה 30 יום להגשת הבג"צ מחדש.
 
לדברי ארקיע, שר התחבורה התיר לאל על, אשר נהנית מהטבות מופלגות בנתב"ג במחירי האגרות והדלק, להשתלט בלא כל מכרז על הקו לאילת, מבלי שום צורך. ארקיע סבורה שקיימת תחרות בקו בין ארקיע לישראייר על כיס הנוסעים הישראלים, ואילו את התיירים יכולה אל על ממילא להטיס לאילת כאוות רצונה.
 
לדברי ארקיע, העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריז, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על, לאחר שקיבלה לכל אורך הדרך רק את ה"שאריות" של קווי הטיסה בדמות זכויות טיסה ל"יעדים אקזוטיים" לדבריה.
 
עוד טוענת ארקיע כי חברת אל על איימה על ארקיע שאם תמשך להתחרות בה בקו לפריז תכה בה "בבטן הרכה", קרי, בקו לאילת.
 
מהחברה נמסר עוד כי "מתן גושפנקא חוקית להתנהלות זו תביא לחיסול כל סיכוי לקיום תחרות אמיתית בישראל, ולפיכך מבקשת ארקיע לעכב את הפעילות המתוכננת של אל על (שמועדה אינו ידוע) עד אשר יתקיים הדיון בבג"צ".
 
מחברת אל על לא נמסרה תגובה.