ארקיע במו"מ על רכישת ארבעה מטוסי בואינג 787

חברת ארקיע מסרה על מו"מ מתקדם עם חברת בואינג לרכישת 4 מטוסים – 2 בשלב ראשון ושניים כאופציה. היקף העסקה הכולל מוערך בכ-280 מיליון דולר


00:00 ,15.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ארקיע מסרה על מו"מ מתקדם עם חברת בואינג לרכישת 4 מטוסים – 2 בשלב ראשון ושניים כאופציה. היקף העסקה הכולל מוערך בכ-280 מיליון דולר
 
מחברת ארקיע ובעליה האחים נקש, נמסר על מו"מ מתקדם עם חברת בואינג לרכישת 4 מטוסים מדגם בואינג 787 Dreamliner. שני מטוסים בשלב ראשון ושניים נוספים כאופציה. ארקיע מצטרפת בכך לחברות תעופה מובילות בעולם אשר הזמינו את המטוס שצבר שיא הזמנות של כ-300 מטוסים מאז השקתו.
 
מטוס בואינג 787 הינו מטוס רחב הגוף המתקדם ביותר של חברת בואינג, המקדים את המתחרים בשנים רבות, ועתיד להתחיל טיסות מסחריות בשנת 2008. היקף העסקה הכולל מוערך בכ-280 מיליון דולר.
 
המטוס מצטיין בעלויות תפעול נמוכות ורווחיות גבוהה, כמו גם בתא נוסעים מרווח ביותר שיקנה נוחות יוצאת דופן לנוסעים. תאי הנוסעים והטייסים הינם המילה האחרונה בתחום הנדסת האנוש והמיכשור המתקדם שיופיעו לראשונה בתחום מטוסי הנוסעים האזרחיים. המטוס מתוכנן לקיבולת של כ-300 נוסעים (36 נוסעים במחלקת עסקים ו-262 במחלקת תיירים) ומיועד לטווחים ארוכים במיוחד, אשר לא איפשרו עד היום למטוסי ארקיע טיסה ישירה מישראל כגון: מערב ארה"ב (לוס אנג'לס ולאס וגאס), טוקיו, דרום אמריקה ועוד. יחד עם זאת המטוס חסכוני במיוחד גם לטווחים בינוניים כגון: אירופה, אפריקה ומערב אסיה.
 
ארקיע והאחים נקש מנהלים מו"מ עם חברת בואינג, וההסכם אמור להיחתם בביקורם הקרוב של מנהלי ארקיע וקבוצת נקש בחברת בואינג בסוף חודש מאי. עד למועד אספקת המטוסים החדשים תצטייד ארקיע במטוסים רחבי גוף וארוכי טווח שירחיבו את מגוון היעדים של החברה כבר במהלך 2007.
 
רכישה זו הינה הצעד המשמעותי הראשון במסגרת ההיערכות של ארקיע בבעלות החדשה של האחים נקש והפיכתה לחברה חדשנית הנערכת לקראת עולם התעופה של העשורים הבאים.
 
אבי נקש, מבעלי החברה מסר כי: "רכישת הדור הבא של  מטוסי הנוסעים הינה שלב חשוב באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו להוביל את שוק התעופה הישראלי ולהשתלב במפת התעופה העולמית".