ארה"ב הסמיכה את מינהל התעופה האזרחית להעניק רשיונות להסבת מטוסים

הישג משמעותי ביותר לתעשיות המטוסים הישראליות ; ליברמן: ההסכם עשוי להכניס לתעשיות הישראליות מאות מליוני דולרים בשנה. ישראל וארצות הברית חתמו אתמול על הסכם ראשון מסוגו בין שתי המדינות,


00:00 ,24.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הישג משמעותי ביותר לתעשיות המטוסים הישראליות ; ליברמן: ההסכם עשוי להכניס לתעשיות הישראליות מאות מליוני דולרים בשנה

ישראל וארצות הברית חתמו אתמול על הסכם ראשון מסוגו בין שתי המדינות, המסמיך את מינהל התעופה האזרחית הישראלי להעניק לראשונה רשיונות הסבה למטוסים בישראל. ההסכם עשוי להכניס לתעשיות המטוסים הישראליות הזמנות בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה.

ההסכם שנחתם במסגרת הסכם התעופה הבילטרלי בין שתי המדינות מקנה לישראל מעמד יחודי בכל הקשור להסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען, זאת לאחר שרשות התעופה הפדראלית האמריקאית (FAA) הסמיכה את מינהל התעופה האזרחית הישראלי להעניק רשיונות להסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען בישראל.

ממשרד התחבורה נמסר כי ישראל היא המדינה השלישית בעולם לאחר גרמניה וקנדה שקיבלה את הסמכת רשות התעופה הפדראלית האמריקאית להסב מטוסי נוסעים למטוסי מטען.

התעשיה האווירית הישראלית נחשבת כיום למובילה בעולם בתחום הסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען. לדברי גורמים בענף הסכם זה יאפשר לחברות ישראליות לקבל עבודות בהיקף של מיליוני דולרים בשנה.

שר התחבורה, אביגדור ליברמן ציין כי מדובר בפריצת דרך משמעותית בתחום יחסי התעופה בין ישראל לבין ארצות הברית שכן ההסכם יאפשר לתעשיות הישראליות ובעיקר לתעשיה האווירית ולבדק מטוסים להסב מדי שנה עשרות מטוסי נוסעים למטוסי מטען.

ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ממושך בין מינהל התעופה האזרחית של ישראל ורשות התעופה הפדראלית האמריקאית (FAA) שארך יותר מ-6 שנים והגיע לסיומו רק לאחרונה, בעקבות פעילות נמרצת של מינהל התעופה האזרחית.

ליברמן מסר כי ההסכם יאפשר לראשונה לתעשיות הישראליות לבצע את כל עבודות הפיתוח של הסבת המטוסים ובכללם ביקורת הפיקוח והבקרה בארץ ולקבל את רישיון הכושר האווירי ממינהל התעופה האזרחית בישראל. עד לחתימת ההסכם בוצעו חלק מהעבודות ההנדסיות של הסבת המטוסים בארצות הברית ומתן הרשיון להסבה דרש אישור מיוחד של רשות התעופה הפדראלית האמריקאית, דבר שגרם להוצאות כספיות רבות.

יצווין כי חברות התעופה הזרות בעולם צפויות להסב ב- 15 השנים הקרובות כ- 3000 מטוסי נוסעים למטוסי מטען. עלות הסבת מטוס ג 'מבו למטוס מטען נאמדת בכ 17-מיליון דולר ואילו עלות הסבה של מטוס בינוני, מדגם 757 מגיעה לכ-8 מיליון דולר.