התנגדות זו נובעת מהחלטה שהתקבלה בפגישה שנערכה בחודש שעבר של משלחים מאסיה, אירופה וצפון אמריקה אשר הסכימו ביניהם כי החלטת יאטא מס' 502 עומדת בניגוד לנוהלי סחר תחרותיים. על הפניה ל-IATA חתמו ששה ארגוני משלחים אשר הדגישו את העובדה כי ההגיון בבסיס השינוי שמציעה IATA נובע מכך שהצפיפות של מטעני האויר ירדה בהתמדה בשנים האחרונות ואילו הקיבולת באויר נשארה כשהיתה, וכי ההחלטה של צורת חישוב דמי ההובלה צריכה להיות החלטה אינדבידואלית של כל חברת תעופה בנפרד.
לטענתם, חברי IATA שהציעו את ההצעה הנ"ל עשו זאת בכדי לשמור אחד על השני – נוהל מונופוליסטי שאינו מקובל במגזרי תעשייה אחרים.
לאחרונה IATA הודיעה כי היא משהה את יישום ההחלטה לפחות עד לחודש אוקטובר 2003, ובתגובה לכך קבוצת המשלחים אמרה כי ההשהייה רק מנציחה את חוסר הוודאות שהמשלחים נמצאים בה, וכי אין להם מספיק זמן לשם תכנון האריזות למשלוחי אוויר כדי לעמוד בהחלטת השינוי.
עוד נמסר בהודעה לעתונות כי במקום החלטת IATA מס' 502 היה עליה לעודד חברות תעופה לעבוד ביחד עם לקוחותיהם כדי למצוא את הדרך המשותפת להנהיג את השינוי הנדרש.
בנוסף לחברים ב- The National Industrial Transportation League, אשר פנו במכתב ל- IATA, צרפו את חתימותיהם גם ה:
המכתב הנ"ל פורסם ב-http://www.nitl.org/new/gioletter.htm .