אל על רשמה רווח נקי של 7 מליוני דולרים ברבעון השני

אל על ממשיכה להציג שיפור ברווחים, ולראשונה בתולדותיה מרוויחה זה ארבעה רבעונים ברציפות; ההכנסות מהטסת מטען, גדלו ב- 14.6% - הכנסות שיא ברבעון שני, בכל הזמנים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, ברבעון המדווח היה גבוה יותר בכל הזמנים, ביחס לרבעונים מקבילים


00:00 ,30.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אל על ממשיכה להציג שיפור ברווחים, ולראשונה בתולדותיה מרוויחה זה ארבעה רבעונים ברציפות; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, ברבעון המדווח היה גבוה יותר בכל הזמנים, ביחס לרבעונים מקבילים; ההכנסות מהטסת מטען, גדלו ב- 14.6% - הכנסות שיא ברבעון שני, בכל הזמנים

יו"ר חברת אל על יאיר שמיר ומנכ"ל החברה עמוס שפירא הציגו היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2004, שלפיהם אל על רשמה רווח נקי של 7.0 מיליון דולר לעומת הפסד של 28.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עוד נמסר כי הכנסות החברה ברבעון זה הסתכמו בכ- 324 מיליון דולר בהשוואה ל- 261.9 מיליון דולר, המהווים גידול של 23.7%, לעומת גידול שוק של 19% בלבד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון זה, הסתכם ב- 51.7 מיליון דולר לעומת של 17.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה העומד על 11.5 מיליוני $ לעומת הפסד של 64.3 מיליוני $ בתקופה המקבילה אשתקד.

דובר אל על ציין כי לראשונה בתולדותיה, מציגה חברת התעופה אל על ארבעה רבעונים רצופים של רווח .

עפ"י הדוחות, נתח השוק של החברה עלה בכ - 2% ברבעון הנוכחי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק עולה בהתמדה בארבע השנים האחרונות מ- 37.5% בשנת 2000 ועד 41.9% ברבעון החולף. גידול של 12%. חלק השוק של סנדור, חברת הבת של אל על, עלה אף הוא מ- 13% ל- 14% ומספר הנוסעים גדל בכ- 31% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות מהטסת נוסעים ברבעון השני גדלו ב- 27.4% וההכנסות מהטסת מטען, גדלו ב- 14.6%, הכנסות שיא ברבעון שני, בכל הזמנים. דובר החברה הדגיש כי הגידול בפעילות המטען היא תוצר של מאמצי אגף המטען לשיפור כושר התחרות שבאו לידי ביטוי ביוזמות שיווקיות כמערכת הזמנות חדשה ומתקדמת ופתיחת קו מטענים חדש, בין לוכסמבורג לשנגחאי המאפשר להעמיק פעילותה מחוץ לגבולות השוק הישראלי.

יאיר שמיר ועמוס שפירא ציינו כי אל על המשיכה לנקוט בצעדי התייעלות מקיפים ואלה הביאו לירידת הוצאות ולחסכון בעלויות של כ- 8 מיליון דולר ברבעון המדווח בגין ירידת הוצאות הנהלה וכלליות, וחסכונות נוספים בסעיפי הביטוח, אספקות למטוסים, מעבר אווירי והוצאות הפצה. בחישוב חצי שנתי, הצליחה החברה לחסוך בהוצאות ולהתייעל בשיעור של כ- 18 מיליון $.

המרכיב היחיד בהוצאות ההפעלה אשר עלה גם אבסולוטית וגם יחסית למחזור היה הדלק הסילוני. מחירו הממוצע של הדלק הסילוני בתקופת ששת החודשים הראשונים של השנה עלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בכ- 19%. לאחר תאריך המאזן ועד לתאריך עריכת הדוחות הכספיים הוסיף מחירו לעלות בכ- 24.8% נוספים. הדלק מהווה מרכיב משמעותי בעלויות החברה, נמסר.

יאיר שמיר ,יו"ר דירקטוריון חברת אל על, אמר עם הצגת התוצאות העסקיות של החברה, כי תוצאות אלו מעידות על האופן בו מנוהלת חברת אל על בשוק הקשה והתחרותי בו היא פועלת. המאמצים הבלתי נלאים של ההנהלה והעובדים להגדיל את ההכנסות ולצמצם את ההוצאות במקביל, ממשיכים לשאת פרי ומוכיחים שלמרות העונתיות והתנודתיות של הענף, ניתן בעזרת נחישות להציב יעדים שאפתניים ולהגיע אליהם.
בשנים המורכבות אותן עוברת תעשיית התעופה, הישגה של אל על להציג רווחים רבעון רביעי ברציפות, מקבל משנה תוקף." אמר היו"ר. עוד הוסיף, כי הישג זה של אל על מציב את החברה בקבוצה נבחרת של חברות תעופה המצליחות להרוויח גם בסביבה עסקית כה קשה.

עמוס שפירא , מנכ"ל החברה ציין כי תוצאות הדוח מעידות על המשך מגמת הרווחיות הן ברבעון והן בחציון. "העלייה העקבית בנתח השוק של החברה", ציין שפירא, "מעידה על אמון ונאמנות הלקוחות בחברה ועל יישום מוצלח של אסטרטגיית החברה המייעדת משאבים ומאמצים לחיזוק הקשר עם הנוסעים והגברת שביעות רצונם בכל ההיבטים הקשורים למוצר ולשירות". בהקשר זה ניתן לציין את הגברת התדירויות ליעדים שונים כגון: ציריך, לוס אנג'לס, מדריד, פריז, בודפסט, וינה, אוקראינה ובריסל, הוסיף שפירא.

לדבריו, ברבעון המדווח הגדילה החברה את היצע המושבים ב- 26% לעומת הרבעון המקביל, והגדילה את חלקה בשוק בכ- 2% ושמרה על שיעור התפוסה במטוסיה. החברה הייתה יכולה לשפר את שיעור התפוסה על חשבון התפשרות ביציבות לוח הטיסות , דהיינו, ביטולי טיסות שלא התמלאו. החברה רואה ביציבות לוח הטיסות ומימושו יתרון שיווקי אסטרטגי מהמעלה הראשונה. בין הפעילויות הנוספות לחיזוק הקשר עם הלקוחות עוד ניתן לציין את איחוד פעילות אל על בצרפת לשדה תעופה אחד-שארל דה גול, והרחבת שירותי האינטרנט.

שפירא ציין כי העלייה בהוצאות הדלק, בהיקף של 10 מיליון $, קוזזה בחלקה ע"י המשך צעדי חיסכון, התייעלות וצמצום הוצאות שברבעון זה עומדות על כ- 8 מיליון דולר. צעדים אלה כללו צמצום בהוצאות הנהלה וכלליות שירדו משיעור 9.7% ל- 6.8%, ירידה בהוצאות שכר מהמחזור בשיעור של מ- 33.7% ל- %23.7, חסכון בהוצאות תפעול הכוללות חכירת מטוסים, מעבר אווירי אספקות למטוסים,ביטוח, יעוץ וייעול מערכת ההפצה.

מנכ"ל אל על הוסיף כי מצבת העובדים הקבועים של החברה ירדה וסך כל מצבת העובדים הקבועים והזמנים עלתה ב- 3% בלבד , לעומת גידול של 19% בשעות הטיסה. הסכם העבודה אשר נחתם עם נציגות העובדים לאחר מו"מ של 8 חודשי דיונים, מהווה פריצת דרך, בתחום ההבנות לגבי הצרכים המשתנים של החברה. הסכם זה ייעל את מערך ההוצאות של אל על ויאפשר גמישות ניהולית רבה יותר.

ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים באל על, אמר היום כי האיתנות הפיננסית של החברה ויכולתה להתמודד עם האתגרים שבפניה ניכרים בתזרים המזומנים החיובי. יתרות המזומן בקופתה של החברה עמדו בסוף התקופה כל כ-106 מ'$ לעומת כ-46 מ'$ בסוף הרבעון המקביל אשתקד, דהיינו גידול של למעלה מ-230% .
לדבריו, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-52 מ'$, מעולם לא ייצרנו ברבעון שני תזרים מפעילות שוטפת בסדר גודל זה.

"במגזרי הפעילות של החברה חל שיפור משמעותי במחזור וברווחיות. נציין לדוגמא את הנתיב הטרנסאטלנטי בו שיעור הרווח התפעולי מהמחזור עלה מ-4.1% ברבעון השני ב-2003 ל-11.2% מהמחזור ברבעון המקביל -2004, ומעבר מהפסד של 1.7% על המחזור באסיה לרווח של 17.8% על המחזור".

"לסיכום אומר שללא ספק מדובר ברבעון נוסף בו נרשמו הישגים נאים. אנו מבינים היטב שטרם הגענו לחוף מבטחים אך אנחנו בהחלט מצוידים היום טוב יותר להתמודד עם האתגרים של מחר".