אל על: רווח של 12.3 מיליון דולר ברבעון השלישי

זאת לעומת רווח של 31 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת כי ההכנסות מפעילות המטענים היוו כ-2.4% מכלל ההכנסות ברבעון השלישי וטוענת לקריסה בשוק המטענים העולמי


00:00 ,26.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לעומת רווח של 31 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת כי ההכנסות מפעילות המטענים  היוו כ-2.4% מכלל ההכנסות ברבעון השלישי וטוענת לקריסה בשוק המטענים העולמי
 
חברת אל על פרסמה היום את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי של השנה ממנו עולה כי החברה רשמה רווח נקי של 12.3 מיליון דולר עבור תקופה יולי עד ספטמבר 2009, זאת בהשוואה לרווח נקי של 31 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-95.4 מיליון דולר (שיעור של כ-19.2% מהמחזור), לעומת 134.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-22.2% מהמחזור) - קיטון של כ-29%.
 
הקבוצה ציינה כי הקיטון בהכנסות מהפעלה נובע מעיקר מקיטון בהכנסות מנוסעים כתוצאה מקיטון בהכנסה הממוצעת לנוסע ק"מ בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וכן מהתחזקות הדולר ביחס למטבעות אחרים. ההכנסות מהובלת מטענים קטנו אף הן לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת כתוצאה מהשפל העולמי בהובלה אווירית של מטענים שגרם לירידה הן בכמויות המטען המוטס והם במחיר הממוצע לטון מטען.
 
חיים רומנו, מנכ"ל אל על, ציין הבוקר עם הצגת הדוחות כי "ברבעון שבו המשיך המשבר הכלכלי להכות במרבית חברות התעופה בעולם ולהביאם להפסדי ענק, מצליחה חברת אל על לרשום רווח של 12.3 מיליון דולר. הרווח הושג למרות הירידה בהכנסות מנוסעי הפרימיום וקריסת שוק המטענים העולמי, בזכות אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית שהביאה לשיפור בנתח השוק ולשמירה על רמות תפוסה גבוהות וכן בזכות טיפול מבוקר בהוצאות והגדלת המכירות הישירות".
 
הכנסות החברה ברבעון השלישי לשנת 2009 הסתכמו לסך של 496.1 מיליון דולר לעומת 606.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-18%. הקיטון נובע בעיקרו משחיקת המחיר הממוצע לנוסע בשיעור של כ-20%, שחיקה שנגרמה בעקבות הגמשת המחירונים לנוסעים העסקיים במחלקת תיירים ועסקים וכן בגלל קריסת שוק המטענים לישראל וממנה.
 
החברה מדווחת כי היא הצליחה לשמור על שיעור תפוסה גבוה יותר ממוצע החברות הזרות בנתב"ג (85.1% לעומת 82.3%) למרות גידול של כ-7% בהיצע המושבים של החברות הסדירות הזרות.
 
החברה מדווחת כי הכנסות ממטען קטנו לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהשפל העולמי בהובלה אווירית של מטענים שגרם לירידה הן בכמויות המטען המוטס והן במחיר הממוצע לטון מטען. החברה מדווחת כי ההכנסות ממגזר פעילות זה היוו כ-2.4% מכלל הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של 2009.
 
מר ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים של אל על, ציין כי "אנו מסיימים את הרבעון עם יתרת מזומנים בסך של כ-115.4 מיליון דולר. ביצענו את כל תוכניות ההשקעה בהתאם לתוכנית העבודה לשנת 2009. מתחילת השנה השקענו 166 מיליון דולר ברכוש קבוע, מתוכם כ-125 מיליון דולר ברכישת 3 מטוסי 737-800 חדשים ופרענו הלוואות בסך של כ-47 מיליון דולר".