אל על קרגו: שינוי שיטת התמחור בסבבים האירופאים

שחיקת מחירי ההובלה האווירית בשל המשבר הכלכלי העולמי הובילה את חטיבת המטענים של אל על להגדיר מחדש, בצעד תקדימי, את שיטת התמחור בסבבים הקצרים (האירופים), כך שמחד יוזל מרכיב עלות הדלק ומאידך מחיר ההובלה יעודכן כלפי מעלה בהתאמה. בכך מבקשת אל על ליישם גישה של


00:00 ,10.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שחיקת מחירי ההובלה האווירית בשל המשבר הכלכלי העולמי הובילה את חטיבת המטענים של אל על להגדיר מחדש, בצעד תקדימי, את שיטת התמחור בסבבים הקצרים (האירופים), כך שמחד יוזל מרכיב עלות הדלק ומאידך מחיר ההובלה יעודכן כלפי מעלה בהתאמה. בכך מבקשת אל על ליישם גישה של שקיפות ובהירות באופן חישוב מרכיב הדלק כך שישקף את העלות הישירה הנובעת ממחירי הדלק בשווקים העולמיים
 
שחיקת מחירי ההובלה האווירית בשל המשבר הכלכלי העולמי הובילה את חטיבת המטענים של אל על לנקוט במדיניות חדשה וחסרת תקדים, להגדיר מחדש את שיטת התמחור בסבבים הקצרים (האירופים) והיא תותאם לעלויות הדלק בפועל בהתאם לקווים השונים.
 
לטענת החברה, משמעות ההחלטה היא שעלות מרכיב הדלק בסבבים הקצרים (האירופאים) בחלק היחסי של שעות הטיסה תהיה נמוכה במידה ניכרת מהעלות בסבבים הארוכים (טרנסאטלנטי, המזרח הרחוק, אפריקה). יחד עם זאת, בשיטת התמחור החדשה, המחיר הכולל יישאר ללא שינוי, קרי, יתבצע תיקון טכני המשקף את היחס שבין תוספת הדלק לדמי ההובלה, כך שמחד יוזל מרכיב עלות הדלק ומאידך מחיר ההובלה יעודכן כלפי מעלה בהתאמה.
 
שיטת התמחור החדשה בסבבים האירופאים תיכנס לתוקף החל מ- 1 באפריל והמחירים יעודכנו בהתאם באופן אוטומטי במערכות המחשוב של אל על. כלומר, המחירים יעודכנו באופן מסחרי בהתאמה למחיר קניה של גלון ברחבי העולם, כפי שמפורסם באתר מנהלת האנרגיה העולמית.
 
במסגרת שיטת התמחור החדשה, החל מ- 1 באפריל תוזל תוספת הדלק ביצוא לאירופה ב- 0.38$ לק"ג ותעמוד על 0.32$ כאשר במקביל, מחיר ההובלה האווירית יעודכן כלפי מעלה בהתאמה. ביבוא מאירופה תרד תוספת הדלק ב- 0.33€ לק"ג ותעמוד על 0.32€, כאשר במקביל, מחיר ההובלה האווירית יעודכן כלפי מעלה בהתאמה.
 
באשר לטיסות ארוכות הטווח, באל על ציינו שמרכיב הדלק נמצא כתואם בקירוב את המציאות ולכן לא יחול בו שינוי. תוספת הביטחון בכל האזורים תישאר כסדרה .
 
לטענת דורון מאור, מנהל חטיבת המטענים באל על, ההחלטה על המהלך נתקבלה לאחר פגישות רבות ומעמיקות עם המשלחים ועם הלקוחות הסופיים, תוך לימוד עמדות הצדדים בנושא תמחור ההובלה האווירית בשוק התעופה הישראלי לאור המציאות המשתנה.
 
לדברי מאור, בשיחות עם המשלחים הבינ"ל עלתה הדרישה ליישם גישה של שקיפות ובהירות באופן חישוב מרכיב הדלק כך שישקף את העלות הישירה הנובעת ממחירי הדלק בשווקים העולמיים. הוא הוסיף שעל מנת לשמור על הבהירות והשקיפות בנושא זה, הוגדרו מחדש עקרונות המתודולוגיה לעדכון תוספות הדלק בכל הקווים בהתאם למחירי הדלק בעולם, באופן שייקל על הלקוחות בבקרה התקציבית. "אנו נימנע מלבצע שינויים כשהשינוי במחיר הדלק לא יהיה מהותי, וזאת בכדי לשמור על יציבות", ציין מאור.
 
מאור הוסיף וציין שבחטיבת המטען באל על ממשיכים להיות קשובים לדעות נוספות בכל עניין ומשוכנעים כי שיטה זו תיטיב עם פעילות סוכני המטען בתשלומי העמלות. הוא ציין שעל מנת להקל על סוכני המטען בעדכון הסכמים קיימים יציגו נציגי אל על את השיטה החדשה גם ישירות ללקוחות משותפים. "כמובן שכל אחד רשאי לשאת ולתת לפי ראות עיניו", אמר.
 
דורון מאור ציין שאל על נענתה למעשה לבקשתם של הלקוחות הישירים ולא עברה למחירי ALL INמתוך רצון לשמור על סדר והפרדה בין מחיר ההובלה למרכיב הדלק. לדבריו, חוקי המשחק לקביעת המחיר חייבים להיות ברורים לכולם, וההפרדה חשובה עבור השקיפות מול השוק, שהרי לא ניתן להבטיח יציבות עתידית במחירי הדלק בעולם.