אל על מעוניינת להפעיל קו סדיר לאילת

בדיון שנערך ברת"א טענה אל על כי מתן מעמד מוביל נקוב לאילת לחברה יביא לגידול במספר התיירים, שיפור השירות, הוזלת מחירים בעשרות אחוזים וקירוב הפריפריה למרכז


00:00 ,12.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שנערך ברת"א טענה אל על כי מתן מעמד מוביל נקוב לאילת לחברה יביא לגידול במספר התיירים, שיפור השירות, הוזלת מחירים בעשרות אחוזים וקירוב הפריפריה למרכז
 
בדיון שנערך היום ברשות התעופה האזרחית בבקשתה של אל על למתן מוביל נקוב לאילת, לצד ישראייר וארקיע, הציגה אל על את נימוקיה לבקשה לקבל מעמד מוביל נקוב לאילת. החברה ציינה כי היא מבקשת שהאישור יינתן לה בהקדם האפשרי, על מנת שתוכל לתכנן כבר עתה את לוח טיסות החורף של החברה. 
 
מהחברה נמסר כי היא מצפה מרת"א להפעיל מדיניות עקבית ואחידה התומכת במתן רשיונות תעופה כפי שנהוג בתעופה הבינלאומית, אשר תסייע לתחרות בשוק. כמו כן, ציינה אל על כי לא קיימת דוגמה בעולם בו נאסר על חברת תעופה בינלאומית לשמש כמוביל פנים ארצי.
 
חברת אל על טוענת בבקשה כי מתן אפשרות לאל-על להפעיל במקביל לטיסות ההמשך הבינלאומיות לאילת גם קו סדיר פנים ארצי, לצד ישראייר וארקיע, יפתח מוצר תיירותי חדש לעיר אילת ויחזק את התיירות הנכנסת לישראל ואת תיירות הפנים ותהפוך את טיסת ההמשך הבינלאומית למוצר אטרקטיבי יותר ונוח יותר. המהלך יביא לגידול צפוי בהיקף התיירים העושים שימוש בטיסת ההמשך הבינלאומית לאילת ויתרום לשיפור השירות ולוח הזמנים הקיים.
 
לטענת אל על, המשבר בתיירות הנכנסת והסיכון הכספי הכרוך בהפעלת טיסות שכר ישירות כמו גם ירידת קרנה של אילת כיעד תיירותי בינלאומי, גרמו לירידה משמעותית של עשרות אחוזים בתיירות הנכנסת לאילת.
 
בנוסף, אל על טוענת כי מתן רישיון מוביל נקוב לאילת וממנה לחברה יביא להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה ויאפשר לאל-על להציע ללקוחותיה שימוש בנקודות הנוסע המתמיד לצורך טיסה לאילת. החברה טוענת עוד כי הפעלת טיסות סדירות בין תל אביב לאילת על ידי אל על תגביר את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים ותביא לגידול של כ-400 אלף לינות בעיר. הוספת טיסות של אל-על טומנת בתוכה יתרון משמעותי גם עבור תושבי אילת שכן מדובר בתושבי פריפריה שעבורם שירות הטיסות למרכז הארץ הוא שירות חיוני ומרכזי.