אל על מייקרת את היטל הבטחון

מחלקת המטען בחברת אל על הודיעה על כוונתה להעלות את היטל הביטחון בארץ להיטל שנגבה בחו"ל ולהעמידו על 15 סנט דולר, החל מ- 1 ספטמבר. זאת לאחר שבמשך שנים נהגה אל על לגבות היטל בטחון בגובה 10 סנט דולר בלבד


00:00 ,29.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מחלקת המטען בחברת אל על הודיעה על כוונתה להעלות את היטל הביטחון בארץ להיטל שנגבה בחו"ל ולהעמידו על 15 סנט דולר, החל מ- 1 ספטמבר.
 
דני שפירא, מנהל אל-על מטענים, ציין שבמשך השנים ההוצאות של אל על גדלו בעשרות אחוזים, אך עם זאת גבתה אל-על היטל בטחון קבוע של 10 סנט דולר בישראל. זאת, לטענת שפירא, לעומת 15 סנט דולר הנגבים ברחבי העולם ו- 15 סנט יורו בגוש מדינות האיחוד האירופאי (כמקובל אצל כלל חברות התעופה).
 
לדבריו, המצב הביטחוני בעולם בכלל ובתחום התעופה בפרט אינו משתפר ואף מחמיר. ולכן, על מנת להבטיח את בטחון האזרחים בעולם, נוקטות המדינות וחברות התעופה באמצעים ומבצעות בדיקות ביטחוניות על מנת להבטיח את הובלת המטענים והנוסעים. במקביל לנהלים המקומיים שהוחמרו נוקטות חברות התעופה אף הן בצעדים על מנת למנוע פגיעה ביטחונית.
 
"למרות גידול חד בהוצאות הביטחון תמיד המשכנו לשפר ולנקוט בכל האמצעים בכדי להבטיח רמת שירות מהירה, יעילה ובטוחה. אל על תמשיך להשקיע בביטחון במטוסיה ובתחנותיה בעולם, על מנת להבטיח רמת בטחון ושירות גבוהים", אמר שפירא.