אל על מדווחת על הפסד של 15 מיליון דולר ברבעון השני

זאת לעומת רווח נקי בסך כ- 29.9 מיליון דולר אשתקד. החברה מדווחת כי לולא העלייה הדרסטית במחירי הדלק התוצאה ברבעון הנוכחי היתה רווח נקי


00:00 ,17.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לעומת רווח נקי בסך כ- 29.9 מיליון דולר אשתקד. החברה מדווחת כי לולא העלייה הדרסטית במחירי הדלק התוצאה ברבעון הנוכחי היתה רווח נקי
 
פרופ' ישראל (איזי)  בורוביץ- יו"ר אל על,  וחיים רומנו- מנכ"ל אל על, הציגו היום את תוצאות הרבעון השני  לשנת 2006. פרופ' בורוביץ ציין עם הגשת הדוחות הכספיים כי ימים אלו מתאפיינים באתגרים ניהולים אשר להם השפעה מהותית על החברה.
 
בהתייחס לתוצאות הכספיות ציין חיים רומנו, מנכ"ל החברה, כי אל על השכילה לשמור על שיעור תפוסה של 80%, למרות ההחרפה המשמעותית בתנאי השוק וסביבת התחרות העסקית הבאה לידי ביטוי בעיקר בהגדלת קיבולת ההטסה של החברות הזרות בכ-29% וזאת למרות גידול של 9% בלבד בסך התנועה בנתב"ג , וזאת ע"י המשך יישום תוכניתה העסקית של החברה "אל על 2010" המכוונת לשיפור משמעותי במוצר ובשירות, באופן שישמור את אל על בשורה אחת עם חברות תעופה מובילות בעולם.
 
"ענף התעופה בישראל נחשף לאחרונה לתחרות הולכת וגוברת", ציין רומנו, "עלייה במחירי התשומות ומשבר בטחוני".
 
בהתייחס להשפעת המלחמה בצפון על פעילות החברה צוין כי נרשמה ירידה משמעותית בכמות ההזמנות ועלייה משמעותית בביטולי טיסות, הן מצד ישראלים והן מצד תיירים. כמו כן, צוין כי אל על נושאת בתוספת עלויות בטחון ותפעול נוספות בעקבות המצב הביטחוני. עם זאת, אין בידי החברה נתוני צפי מגובשים באשר להשפעת המצב הביטחוני על תוצאותיה הכספיות של החברה.
 
ההכנסות לרבעון הסתכמו בכ-429.2 מיליון דולר, לעומת כ-422.7 מיליון דולר אשתקד, גידול של כ-2%. מרבית הגידול נבע מתמהיל שונה של נוסעים המשקף גידול בנוסעי מחלקות היוקרה.
 
הרווח הגולמי הסתכם בכ-65.7 מיליון דולר, שיעור של כ-15.3% מהמחזור, לעומת כ-111.5 מיליון דולר אשתקד, עם שיעור של כ-26.4% מהמחזור. הקיטון ברווח הגולמי ושיעורו מהמחזור נובע בעיקר מהמשך העלייה בהוצאות הדלק, היחלשות הדולר ביחס למטבעות השונים אשר גררה הוצאות וכן התאמה הדרגתית של תשומות הייצור לעלייה  המתונה בהכנסות החברה.
 
הוצאות הדלק גדלו משמעותית כתוצאה מהמשך עליית מחיר הדס"ל והיוו כ-27% מהמחזור לעומת כ-23% אשתקד. מחיר הדס"ל בשוק התייקר בשיעור ממוצע של כ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העליות החדות במחירי הדלק בלבד הוסיפו להוצאות החברה ברבעון, לאחר פעולות הגידור שהחברה נקטה בהן, כ-21.3 מיליון דולר.
 
ההפסד התפעולי הסתכם בכ-5.3 מיליון דולר, שיעור של כ-1% מהמחזור, לעומת רווח תפעולי של כ-34.9 מיליון דולר אשתקד, כ-8.3% מהמחזור. בנטרול השפעת השינויים בשע"ח, אשר יצרו ברבעון הוצאות רשומיות, שאינן תזרימיות, מסתכם ההפסד התפעולי בכ-1.1 מיליון דולר בלבד.
 
ההפסד לרבעון הסתכם בכ-15.1 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך כ-29.9 מיליון דולר אשתקד. יתרת המזומנים של החברה ליום 30 ביוני 2006 הסתכמה בכ-172.9 מיליון דולר. ההון העצמי ליום 30 ביוני 2006 הסתכם בכ- 245 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם בכ-50.3 מיליון דולר.