אל על מגיבה להחלטת ה-FAA: מצפים כי הממשלה תישא באחריות ובהוצאות

"שהמדינה תפעל בכל הדרכים על מנת להחזיר את ישראל להיות מדינה סוג א' בענף התעופה העולמי". החלטת ה-FAA מצרפת את ישראל למדינות העולם השלישי מבחינה בטיחותית


00:00 ,21.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

"שהמדינה תפעל בכל הדרכים על מנת להחזיר את ישראל להיות מדינה סוג א' בענף התעופה העולמי". החלטת ה-FAAמצרפת את ישראל למדינות העולם השלישי מבחינה בטיחותית
 
בעקבות הודעתה של ה-FAA, רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, מיום שישי האחרון כי דירוג הבטיחות התעופתית של ישראל הורד לדרגה 2, הגיבה חברת אל על להחלטה, וקברניט ליאור יבור, מ"מ מנכ"ל אל על וסמנכ"ל החברה, ציין כי "זהו יום שחור לתעופה הישראלית. באל על מתייחסים במלוא הרצינות להחלטת ה-FAA והשלכותיה".
 
מחברת אל על ביקשו להדגיש כי ההכרזה נוגעת לרשויות התעופה בישראל ואינה מתייחסת לחברות התעופה הישראליות, וכי אל על ממשיכה ותמשיך להפעיל את טיסותיה לארה"ב כמתוכנן.
 
קברניט יבור הוסיף וציין כי "אנו באל על מצפים מממשלת ישראל והכנסת לשאת באחריות להחלטה החמורה ולהשתתף מיידית במלוא ההוצאות שייגרמו לחברות הישראליות בעקבותיה, ובכלל זה מימון הוצאות הביטחון, עליהן התחייבה המדינה כבר לפני חודשים ארוכים. אל על מצפה ממדינה ישראל לפעול בכל הדרכים על מנת להחזיר את ישראל להיות מדינה 'סוג א'' בענף התעופה העולמי".
 
נזכיר כי בעקבות החלטת ה-FAA על הורדת דירוג הבטיחות מצטרפת ישראל למדינות העולם השלישי המדורגות כך בהן זימבבואה, אוקראינה, קונגו, אינדונזיה ועוד, והטיסות אליה וממנה צפויות להתייקר בשל העלייה בעלות הביטוח של חברות התעופה הטסות לישראל וממנה.