אל על חתמה על הסכם הובלה אווירית של מטען חקלאי עם אגרקסקו

אל על תעמיד לרשות אגרקסקו קיבולת במטוסי החברה לאירופה בנפח של עד 1,500 טון לשבוע בעונת החורף, ובעונת הקיץ נפח יומי שיאפשר הטסת כל מטען אגרקסקו לאירופה, במחירים שנקבעו בהסכם


00:00 ,28.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על חתמה על הסכם עם אגרקסקו חברה ליצוא חקלאי, להובלה אווירית של מטען ייצוא חקלאי לאירופה, במטרה להרחיב את הפעילות הקיימת בין החברות.
 
על פי ההסכם, אל על תעמיד לרשות אגרקסקו קיבולת במטוסי החברה לאירופה בנפח של עד 1,500 טון לשבוע בעונת החורף, ובעונת הקיץ נפח יומי שיאפשר הטסת כל מטען אגרקסקו לאירופה, במחירים שנקבעו בהסכם. במקביל, התחייבה אגרקסקו להטיס באמצעות אל על 70% מכלל כמות המטענים שתטיס אגרקסקו לאירופה בעונת החורף ובעונת הקיץ. כמו כן נקבעו מנגנונים משלימים להתחשבנות בהתייחס להיקף ייבוא המטענים מאירופה אל מול הגידול בהיקף הייצוא.
 
"הסכם זה", ציין רומנו, "מהווה המשך לאסטרטגיית אגף המטענים של חברת אל על, הדוגלת בהרחבת הפעילות ובמתן שירות יעיל בעל ערך מוסף, תוך התרחבות במתן מענה עסקי ותפעולי לצרכים של השוק הישראלי".
 
תקופת ההסכם הינה לשנה אחת החל מחודש דצמבר השנה. לאגרקסקו אופציה להאריך תקופת ההסכם בשנה אחת בכל פעם, עד לשלוש הארכות רצופות. עם זאת, לאל על אפשרות להודיע, עד לתום השנה הראשונה, כי אגרקסקו תוכל לממש את האופציה שברשותה פעמיים רצופות בלבד.
 
להערכת אל על, בהתבסס על היקף המטענים שייצאה אגרקסקו בדרך האוויר לאירופה בשנת 2004, מהווים 70% מכלל פעילות זו בשנת 2004 כ- 34,000 טון, מתוכם הטיסה החברה בשנת 2004 כ- 18,000 טון.