אל על וחברות תעופה זרות נתבעו כי תיאמו מחירי תובלה

התביעה האזרחית, אשר הוגשה בניו יורק בשמם של גופים הרוכשים שירותי הובלה אווירית של מטענים באירופה ובארה"ב, תובעת בנוסף 38 חברות תעופה אחרות. ב-20 בדצמבר 2006 התבקשה אל על ע"י נציבות האיחוד האירופי לספק מידע בחקירתה של הנציבות על קרטל מחירים בהובלת מטענים ב


00:00 ,01.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התביעה האזרחית, אשר הוגשה בניו יורק בשמם של גופים הרוכשים שירותי הובלה אווירית של מטענים באירופה ובארה"ב, תובעת בנוסף 38 חברות תעופה אחרות. ב-20 בדצמבר 2006 התבקשה אל על ע"י נציבות האיחוד האירופי לספק מידע בחקירתה של הנציבות על קרטל מחירים בהובלת מטענים באוויר 
 
חברת אל על הודיעה כי אתמול התקבל במשרדה הראשי של החברה כתב תביעה אזרחי כנגד החברה שהוגש בניו יורק בנושא מחירי שירות הובלה אווירית של מטענים. כתב התביעה הוגש ב-Court for the Eastern District of New York.
 
בכתב התביעה אשר הוגש כאמור, צורפה החברה כנתבעת לצדן של 38 חברות תעופה אחרות, כאשר נטען כי הנתבעות היו שותפות לקשר לתיאום מחירי שירותי הובלה אווירית של מטענים משנת 2000 תוך הפרה של חוקי התחרות וחוקים אחרים באירופה ובארה"ב.
 
התביעה הוגשה בשמם של גופים הרוכשים שירותי הובלה אווירית של מטענים באופן ישיר ועקיף, באירופה ובארה"ב, והיא כוללת בהקשר זה בקשה להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית.
 
כזכור, ב-20 בדצמבר 2006 התבקשה אל על ע"י נציבות האיחוד האירופי לספק מידע בחקירתה של הנציבות על קרטל מחירים בהובלת מטענים באוויר.
 
נציבות התחרות של האיחוד האירופי פנתה אז לחברת אל על בבקשה לקבל מידע בקשר לחקירה המתמקדת בחשדות לקביעת היטלי דלק וביטחון בשיעורים אחידים וזהים כמעט לחלוטין. הנציבות הודיעה לחברת אל על כי בידיה מידע בדבר מגעים נרחבים שהתקיימו בין חברות תעופה וגופים אחרים בקשר לתוספות מחיר שונות ונושאים אחרים כגון תעריפי הובלת מטענים.
 
יש לציין כי בפברואר 2006 החלה נציבות האיחוד האירופי בבדיקת חשדות לקרטל מחירים במגזר המטענים. החשדות מתמקדים בעיקר בסוגיית קביעת היטלי דלק וביטחון בשיעורים אחידים וזהים כמעט לחלוטין. ככל הידוע, החקירה בעניין עדיין נמשכת.
 
מחברת אל על נמסר כי החברה בוחנת את כתב התביעה שנמסר לה ואת השלכותיו האפשריות ונערכת לטיפול בהליך זה. מהחברה נמסר כי לאור השלב המקדמי של ההליך, אין באפשרות החברה להעריך את השלכותיו האפשריות או את ההשפעה הכספית האפשרית של ההליך על החברה.