אל על ואמריקן אייליינס חתמו על הסכם "קוד שייר"

שתי החברות יגישו בימים הקרובים לממשלות ישראל וארה"ב בקשה לאישור ההסכם. ההסכם, שאושר אמש על ידי מועצת המנהלים של אל על, צפוי להיכנס לתוקף במהלך הרבעון הראשון של 2008


00:00 ,05.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי החברות יגישו בימים הקרובים לממשלות ישראל וארה"ב בקשה לאישור ההסכם. ההסכם, שאושר אמש על ידי מועצת המנהלים של אל על, צפוי להיכנס לתוקף במהלך הרבעון הראשון של 2008
 
מועצת המנהלים של חברת אל על אישרה אמש התקשרות בהסכם קוד שייר (Code Share) עם חברת אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר בארה"ב ובעולם. ההסכם יוגש בימים הקרובים לאישור משרד התחבורה. במקביל צפויה חברת אמריקן איירליינס להגיש את ההסכם לאישור ממשלת ארה"ב. ההסכם צפוי להיכנס לתוקפו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2008, בכפוף לאישור הרשויות המוסמכות בישראל ובארה"ב. עם אישור הסכם הקוד שייר בין שתי חברות התעופה המובילות במדינותיהן, יוכלו נוסעי אל על לטוס במספר טיסה של החברה מישראל אל מגוון יעדים רחב בצפון אמריקה,  ומשם לישראל, בנוחות ובגמישות מקסימלית.
 
באמצעות ההסכם יוכלו נוסעי אל על לטוס דרך כל אחד מארבעת היעדים הישירים של אל על בצפון אמריקה ללמעלה מ-20 יעדי מרכזיים של אמריקן איירליינס  ברחבי ארה"ב וקנדה. בנוסף יאפשר ההסכם לנוסעי אל על לטוס בין צפון אמריקה לישראל, תוך מעבר או שהות באחד מיעדי אל על המרכזיים באירופה, כשהטיסה הטרנס אטלנטית מבוצעת במטוס אמריקן איירליינס.
 
פרופסור ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר אל על: "הסכם הקוד שייר בין אל על לאמריקן איירליינס הינו ההסכם הרחב והמקיף ביותר שקיים בין אל על לחברת תעופה זרה. ההסכם, המגדיל משמעותית את מרחב האפשרויות לטיסות בין ישראל לצפון אמריקה, משקף את אסטרטגיית אל על - לפעול כחברה גלובלית בכל רחבי העולם ולצמוח בעקביות תוך מתן מענה לתנועה העסקית לישראל וממנה ותוך קידום התיירות לישראל."
 
חיים רומנו, מנכ"ל אל על: "אנו גאים לחבור לענקית התעופה אמריקן איירליינס, חברה שההיסטוריה שלה, גודלה ומגוון שירותיה מדברים בעד עצמם. אישור הסכם הקוד שייר של אל על עם אמריקן איירליינס יפתח אופקים חדשים, ייצור מגוון רחב מאוד של אפשרויות ויאפשר לנוסעי אל על לטוס, בנוחות ובגמישות מקסימלית, בין ישראל לצפון אמריקה".
 
הנרי ג'ויינר, סגן נשיא אמריקן איירליינס לתכנון: "אל על היא חברת תעופה בסטנדרט איכותי מהגבוהים בעולם ותאפשר לנוסעינו יותר בחירה ונוחות בתנועה לישראל. בו בעת אנו מצפים לשרת את נוסעי אל על ברבים מיעדינו בצפון אמריקה".
 
נוסיף ונציין כי ההסכם מאפשר לשתי החברות לבצע מכירה חופשית של כרטיסי טיסה, האחת על מטוסיה של השנייה, בכל מגוון היעדים הכלולים בהסכם הקוד שייר, הכוללים בין השאר את בוסטון, שיקאגו, וושינגטון די.סי, דאלאס, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, סיאטל, סנט לואיס, אורלנדו, דנבר, פיטסבורג, סן דייגו, קליבלנד, הונולולו ועוד. הטיסות לישראל וממנה מתבצעות דרך אחד מיעדי אל על הישירים בארה"ב וקנדה – שדות התעופה קנדי וניוארק בניו יורק, מיאמי, לוס אנג'לס וטורונטו או דרך אחד מיעדי אל על המרכזיים באירופה – הית'רו בלונדון, פריז, מדריד, ציריך, רומא ובהמשך יעדים אירופאים נוספים. מחברת אל על נמסר עוד כי ההסכם מעמיד גם בפני התיירות הישראלית לצפון אמריקה אפשרויות חסרות תקדים כשבין השאר צפויה אפילו הוואי לעלות על מפת התיירות הישראלית.