אל על: הפסד של 11.2 מיליון דולר ברבעון השני

החברה מדווחת על הכנסות שיא ברבעון שהגיעו ל-557 מיליון דולר – גידול של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה בתחום המטענים קטנו כתוצאה מהפסקת הטיסות למזרח


00:00 ,14.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מדווחת על הכנסות שיא ברבעון שהגיעו ל-557 מיליון דולר – גידול של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה בתחום המטענים קטנו כתוצאה מהפסקת הטיסות למזרח
 
פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ יו"ר אל על וחיים רומנו מנכ"ל אל על הציגו אתמול את תוצאות הרבעון השני לשנת 2008. על פי נתוני הרבעון, הכנסות החברה צמחו לשיא של כל הזמנים והסתכמו ב-557 מיליון דולר, זאת  לעומת 452.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 23%.
 
מהחברה נמסר כי הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה של כ-26% בהכנסות מנוסעים, וכן עלייה בהכנסות אחרות כגון מכירת מוצרים פטורים ממכס ומתן שירותי תחזוקה לגורמי חוץ מ-26.8 מיליון דולר ל-42.6 מיליון דולר, גידול של כ-59%. ההכנסות ממטען קטנו כתוצאה מהפסקת פעילות מטוסי המטען למזרח ברבעון. על פי נתוני החברה היא הטיסה ברבעון השני 26 אלף טון מטען, זאת לעומת 36 טון מטען ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 24% בהיקף המטען המוטס.
 
הוצאות התפעול של החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-485.2 מיליון דולר, לעומת 353.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-37%. הגידול בהוצאות ההפעלה נובע בעיקרו מעליית מחירי הדס"ל שהינו מרכיב מהותי ביותר בהוצאות החברהומגידול בעלויות השכר הנובע בעיקר מתיסוף השקל ביחס לדולר. שיעור הוצאות ההפעלה מהמחזור עלה מכ-78% ברבעון השני של 2007 לכ-87.1% ברבעון השני לשנת 2008.
 
השניים ציינו במהלך הצגת הדוחות כי חברת אל על התמודדה ברבעון השני עם המשבר העולמי שפקד את ענף התעופה שהתבטא בזינוק הנמשך במחירי הדלק, בכ-80% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר כי מרכיב הדלק היווה ברבעון השני קרוב ל-40% מההוצאה לטיסהוהביא לגידול משמעותי בהוצאות החברה ברבעון. ההוצאה על דלק ברבעון השני של 2008 הסתכמה ב-214.4 מיליון דולר, זאת לעומת 119.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 95.3 מיליון דולר המהווה גידול של 80%. בנוסף, נמשך הפיחות בשער הדולר בהשוואה לשקל, שהגדיל את הוצאות החברה בהיקף של כ-20 מיליון דולר.
 
ההפסד התפעולי הסתכם ב-17.7 מיליון דולר, ונובע בעיקר מהגידול במרכיב הדלק בהוצאות ההפעלה, מפיחות הדולר ביחס למטבעות אחרים. לעומת רווח תפעולי בסך של 27.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
 
ההפסד ברבעון השני של 2008, הסתכם ב-11.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך של 16.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2007.
 
חיים רומנו, מנכ"ל אל על, אמר כי: "החברה רושמת הכנסות שיא ברבעון השני, המשקפות גידול של כ-23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, צמחו מכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט והמוקד והסתכמו ב-31 מיליון דולר, גידול של כ-113%. בנוסף הגדלנו את היצע המושבים, הגדלנו שעות טיסה וכמות נוסעיםונתח שוק הפרימיום שלנו המשיך לצמוח. אנו מחויבים וערוכים למאמץ מתמשך ולהתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות המחריפה".
 
פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר אל על, ציין עם הצגת הדוחות הכספיים כי "החברה פעלה במהלך הרבעון בצל החרפת המשבר העולמי הפוקד את ענף התעופה, בשל האמרת מחירי הדלק ובתחרות הולכת וגוברת מצד חברות התעופה הסדירות וחברות השכר הזרות המגלות עניין גובר והולך בתעופה לישראל וממנה. למרות המשבר העולמי ולמרות מחירי הדלק והשפעת השחיקה בשער החליפין, השכילה החברה להתמודד עם השינויים ולעמוד באתגרים אשר הציבה בפניה מציאות זו".
 
חברת אל על ציינה כי עליה להתמודד עם אי יישום החלטת הממשלה למימון 80% מהוצאות הביטחון לחברות הישראליות וכי היא מצפה ליישום מיידי של החלטת הממשלה.