אל על: הכנסות שיא של 1.93 מיליארד דולר

החברה פרסמה היום את הדוחות הכספיים לשנת 2007 ומדווחת על רווח נקי של 31.7 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 33.9 מיליון דולר בשנת 2006. הכנסות החברה בתחום המטענים – 217 מיליון דולר


00:00 ,26.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה פרסמה היום את הדוחות הכספיים לשנת 2007 ומדווחת על רווח נקי של 31.7 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 33.9 מיליון דולר בשנת 2006. הכנסות החברה בתחום המטענים – 217 מיליון דולר
 
יו"ר חברת אל על פרופסור ישראל (איזי) בורוביץ ומנכ"ל החברה חיים רומנו הציגו היום את הדוחות הכספיים  לשנת 2007. על פי הדוחות הכספיים החברה רשמה שיא הכנסות של כל הזמנים מיום הקמתה: הכנסות החברה הסתכמו ב- 1.93 מיליארד דולר לעומת 1.67 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד- צמיחה של 16%.
 
כמו כן דיווחה החברה כי הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-71.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 8.5 מיליון דולר אשתקד. הרווח השנתי לפני מס הסתכם ב-40.4 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 40.7 מיליון דולר בשנת 2006.
 
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-31.7 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד בסך של 33.9 מיליון דולר אשתקד.
 
אל על ציינה כי היא רשמה גידול שנתי של כ-4.4% בשיעור התפוסה במטוסים מ-81.3% ל-84.9%.
 
בתחום הובלת המטענים באוויר אל על מדווחת כי בשנת 2007 חל קיטון של 7% בהכנסות החברה מתחום הפעילות לעומת ההכנסות בשנת 2006, כאשר שיעור הגידול בתנועת המטענים בנתב"ג במהלך שנת 2007 עמד על כ-7% לעומת שנת 2006.
 
החברה מדווחת כי סך כל הכנסותיה בתחום הובלת המטענים הסתכמו בשנת 2007 ב-217 מיליון דולר.
 
אל על הוסיפה וציינה כי היעדים הבולטים של החברה בתחום הובלת המטענים הם צפון אמריקה, אירופה, המזרח הרחוק ומרכז אסיה. במהלך שנת 2007 הובילה החברה בסך הכל כ-83,591 טון מטען כאשר תנועת המטענים לאירופה (ביבוא וביצוא) הסתכמה ב-55,129 טון, לארה"ב (ביבוא וביצוא) ב-15,170 טון ולמזרח הרחוק ולמרכז אסיה (ביבוא וביצוא) ב-13,292 טון. נתונים אלה אינם כוללים מטענים שהטיסה אל על שלא דרך נתב"ג ומטענים שהטיסה החברה במסגרת "חופש שישי" (במסגרת זאת הטיסה החברה כ-5,000 טון במהלך 2007). החברה ציינה בנוסף כי היא בוחנת אפשרות של הסבת מטוסי נוסעים 400-747 למטוסי מטען,
 
ההוצאה על דס"ל לחברה בשנת 2007, לאחר החזרי גידור בסך של 8.3 מיליון דולר, עלתה בכ-19% לעומת אשתקד והסתכמה ב-556.3 מיליון דולר בשנת 2007 לעומת 465.9 מיליון דולר בשנת 2006. ההוצאה על הדס"ל מהווה כ-28.8% מהמחזור לעומת כ-28% אשתקד וכ-36.1% מהוצאות ההפעלה לעומת כ-33.4% מהוצאות ההפעלה אשתקד.
 
כמו כן מדווחת החברה כי ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-524.3 מיליון דולר, גידול של כ-26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מעלייה בהכנסות מטיסות נוסעים, טיסות מטען ומהכנסות אחרות. ההפסד ברבעון הסתכם ב-8.4 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 15.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-47%. מהחברה נמסר כי ההפסד ברבעון הרביעי נובע מחלוקת בונוס בשווי 6 מיליון דולר לעובדי החברה.
 
פרופסור ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר דירקטוריון חברת אל על, ציין כי "גם בשנת 2007 המשיכה אל על להוביל את שוק התעופה הישראלי ולהיות המובילה הגדולה ביותר של תנועת הנוסעים לישראל וממנה. התוצאות הכספיות של שנת 2007 משקפות שיפור משמעותי של החברה בפרמטרים רבים. המציאות התחרותית עמה מתמודדת אל על שונה לחלוטין מזו עמה התמודדה בעבר וצפויה להחריף בתקופה הקרובה". בורוביץ הוסיף כי "סך כל ההשקעות שביצענו עד כה, כולל השקעות עתידיות, הסתכמו בכ-1.1 מיליארד דולר – סכום חסר תקדים במונחים ישראליים, שהתבטא ברכישת מטוסים והשבחת הצי הקיים, וכן בשיפורים בתשתיות טכנולוגיות".
 
חיים רומנו מנכ"ל אל על ציין כי "החברה רשמה התאוששות מרשימה בשנת 2007, כאשר במחצית הראשונה של השנה ניכרו היטב השפעות מלחמת לבנון השנייה והירידה בתיירות הנכנסת בשנת 2006. יכולתה של אל על להציג רווחיות הוא תוצאה של פעילות נחושה לצמצום הוצאות ובמקביל להגדלת הכנסות, בעיקר דרך מנועי הצמיחה שהגדירה לעצמה החברה, שהם הסגמנט העסקי ותיירות נכנסת. כל אלה, יחד עם אופטימיזציה ורה ארגון בנתיבים ובמבנה צי המטוסים, הביאו לעלייה בכל מנועי הצמיחה של החברה, לגידול שיא בהכנסות ולהגדלת שיעורי התפוסה".
 
רומנו הוסיף כי אל על פועלת בשוק תחרותי אותו היא לא הכירה בעבר. "החברות הזרות, הגדילו, מאז הרבעון השני של שנת 2006, את  הקיבולת בכ-57%. ההתמודדות עם התחרות ההולכת וגוברת נדרשת במקביל לאתגר שמציבים בפנינו  גורמים אקסוגניים בעלי משקל רב: העלייה במחירי הדלק שהגיעו לשיאים חדשים וצניחת שער הדולר. ואם לא די בכך, הרי התנאים הגיאופוליטיים ממשיכים להיות לא יציבים והתיירות למדינת ישראל פגיעה כתמיד".
 
יש לציין כי במהלך 2007 צמצמה החברה את מצבת כוח האדם הממוצעת בכ-230 שנות אדם, ביחס לשנת 2006, צמצום שהושג בשיתוף פעולה עם העובדים.