אל על הודפת הטענות: מטוס המטען נחת עם רזרבת דלק של 13 טון

משרד התחבורה החל לחקור כיצד המריא מטוס אל על מניו יורק עם מטען עודף של 18 טון – דבר שעלול היה לסכן את הטיסה. אל על: מינימום רזרבת הדלק הנדרשת לנחיתה היא 10 טון דלק ובמקרה זה נחת המטוס עם רזרבת דלק של 13 טון


00:00 ,19.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה החל לחקור כיצד המריא מטוס אל על מניו יורק עם מטען עודף של 18 טון – דבר שעלול היה לסכן את הטיסה. אל על: מינימום רזרבת הדלק הנדרשת לנחיתה היא 10 טון דלק ובמקרה זה נחת המטוס עם רזרבת דלק של 13 טון

משרד התחבורה וחברת אל על בודקים מדוע הועמס מטוס מטען של אל על, שטס בסוף השבוע מניו יורק לשדה התעופה בן גוריון, במטען עודף של 18 טון, דבר שגרם לעלייה בצריכת הדלק של המטוס ויכול היה להעמיד בסכנה את הטיסה עצמה. המטען העודף מהווה למעשה עלייה של כ-16% במשקל המטוס לעומת משקל של 110 טון שמטוסי המטען נושאים בדרך כלל.
 
הבדיקה בחברת אל על החלה בעקבות טענות הטייס לפיהן המטוס צרך יותר מדי דלק במהלך הטיסה. בירור שערכה אל על גילה כי על המטוס הוטען מטען במשקל כבד מדי, מה שגרם לעלייה בצריכת הדלק של המטוס. 
 
בדיקת אל על ובדיקת החוקר הראשי של משרד התחבורה, יצחק רז, חוקרת כיוונים שונים כמו טעות בשקילת המטען או עבירת משמעת.
 
מחברת אל על נמסר היום בתגובה לפניית port2port כי "קברניט ליאור יבור, סמנכ"ל מבצעים באל על מסר כי המטוס נחת עם רזרבות דלק כנדרש על פי התקנות ונוהלי אל על. מינימום רזרבת הדלק הנדרש לנחיתה הוא 10 טון דלק ובמקרה זה נחת המטוס עם רזרבת דלק של 13 טון".

מחברת אל על נמסר בנוסף כי "טעות השקילה נבדקת".