אל על: אושרה לעובדים דחייה לרכישת מניות כתאגיד

זאת לאחר שהעובדים לא הצליחו להקים עד אתמול תאגיד משותף לעובדי הקרקע והטייסים שיוכל לרכוש מניות בהנחה


00:00 ,05.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לאחר שהעובדים לא הצליחו להקים עד אתמול תאגיד משותף לעובדי הקרקע והטייסים שיוכל לרכוש מניות בהנחה

עובדי אל על לא הצליחו להפעיל עד אתמול - המועד האחרון לפי תשקיף ההנפקה של החברה - תאגיד ללא הטייסים, שיהיה רשאי לרכוש במחיר מוזל את מניות החברה. לפי התשקיף, תאגיד העובדים היה רשאי לרכוש בהנחה ממניות החברה עד אתמול. עם זאת, בצעד יוצא דופן אישרה אתמול רשות החברות הממשלתיות, בראשות המנכ"ל אייל גבאי, דחייה של 30 יום להפעלת התאגיד החדש.

הפעלת התאגיד המשותף לעובדי הקרקע ולטייסי החברה נכשלה בעקבות התנגדות הטייסים למבנה ההנהלה שלו, לאחר שעובדי הקרקע בחברה הקימו את התאגיד ורשמו אותו. הטייסים דרשו ייצוג מאוזן במועצה, על אף שחלקם היחסי בין העובדים ובנציגות העובדים נמוך. נציגי עובדי הקרקע לא קיבלו את עמדת הטייסים, והמשיכו בחודש האחרון בניסיון להפעיל את התאגיד ולרכוש את המניות במחיר מוזל.

לפי תשקיף ההנפקה של החברה, אתמול היה המועד האחרון שבו יכול היה תאגיד שהקימו העובדים לרכוש עד 10% ממניות החברה בהנחה של 70%. עד היום נרכשו כ-2% מתוך ה-10% על בסיס אישי, ולכן נותרו כ-8% לרכישה בהנחה באמצעות התאגיד. לפי התשקיף, החל ב-2007 יוכל התאגיד לרכוש 5% נוספים בהנחה נמוכה יותר של 40%. ההסדר לרכישת המניות במחיר מוזל עבור העובדים היא פרי רוחו של גבאי, שביקש בתקופה שקדמה להנפקה (ביוני 2003) להסיר את התנגדות העובדים להנפקה באמצעות הענקת ההטבה.

במשך ההארכה שאישרה רשות החברות הממשלתיות, ינסו נציגי עובדי הקרקע והטייסים להגיע להסכמה בדבר פעילותו של התאגיד והרכישה המשותפת של המניות במחיר המוזל.

ועד טייסי אל על, בראשות איתי רגב, פנה באחרונה בתלונות ליועץ המשפטי לממשלה, לרשות החברות ולהסתדרות בגין ניסיונות עובדי הקרקע להפעיל את התאגיד ללא הטייסים. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עופר עייני, קיים שלשום ישיבת חרום בעניין זאת לאחר שההסתדרות הביעה התנגדות להפעלתו של תאגיד עובדי אל על ללא הטייסים. רגב ומזכ"ל נציגות העובדים מיכאל כוכבי בירכו אתמול על הדחייה בהפעלת התאגיד.