אינטרנט מהיר במטוסי אל על

אל על אחת מבין 5 החברות הראשונות בעולם המעניקות שירותי אינטרנט מהיר באוויר; סך ההשקעה להתקנת המערכת בכל המטוסים מדגם 400-747 ו-777 נאמד בכ- 3 מליון $


00:00 ,16.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על אחת מבין 5 החברות הראשונות בעולם המעניקות שירותי אינטרנט מהיר באוויר; סך ההשקעה להתקנת המערכת בכל המטוסים מדגם 400-747 ו-777 נאמד בכ- 3 מליון $.
 
על פי ההסכם עם חברת CBB- Connexion By Boeing , חברה בת של יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג, יותקנו במהלך יוני 2005 ועד סוף שנת 2006 במטוסי אל על מדגם 747-400 ו-777 מערכות אלקטרוניות אשר יאפשרו לנוסעי החברה התקשרות בפס רחב ובמהירות גבוהה באמצעות המחשב הנישא .
 
דובר החברה ציין כי אל על היא חברת התעופה היחידה אשר תעניק שירותי אינטרנט מהיר ממטוסיה, בקווים לישראל וממנה, באופן קבוע, בכל מחלקות השירות וכי המוצר יהיה זמין בעיקר ליעדים צפון אמריקה, מזרח רחוק, לונדון, פאריס וליעדים אליהם אל על מפעילה הציים הגדולים.
 
השירות החדשני מבוסס על פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת התקנת שרת אינטרנט במטוסי אל על. באמצעות השירות החדש יוכלו נוסעי אל על לגלוש באינטרנט באמצעות המחשב הנישא בקצב מהיר הדומה לקצב הגלישה על הקרקע (בין ISDNל- ADSL).האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות – המערכת החדשה מציעה פתרונות לגישה מרחוק, גישה לאינטרנט ולדואר האלקטרוני בארגון והמשך עבודה שוטפת כקריאה ומענה למיילים.
 
התקנת המוצר החדש במטוסים מתוכננת כבר לחודשים הקרובים. על פי הצפי, ביוני 2005 יושק המטוס הראשון עם שירות האינטרנט. עד סוף שנת 2006 יותקן המוצר בכל מטוסי 777 ו 747/400. השירות יופעל באמצעות פורטל אל על מיוחד אשר יציע עוד לפני התשלום, בנוסף לאפשרויות הגישה לאינטרנט ולדואר האלקטרוני גם גישה לחדשות, המלצות און ליין לטיולים, מידע על מזג האויר, קניות ברשת ועוד.
 
עוד נמסר כי במסגרת שירות ה- Connexionמציעה חברת אל על לנוסעיה את המוצר המתקדם ביותר בתחום התקשורת בשוק התעופה : אינטרנט דו כיווני בזמן אמת ופס רחב.
 
יואב לוי, סמנכ"ל המסחר וקשרים תעופתיים באל על, אמר כי "אל על גאה להיות בין 5 חברות התעופה הראשונות בעולם המעניקות לנוסעיהן את שירותי האינטרנט המהיר באוויר .ההתחברות בזמן הטיסה, אפשרות החיבור לעולם בזמן אמיתי, מהווה מהפכה שירותית ושינוי תפיסתי בקרב הטסים, בעיקר בטיסות ארוכות הטווח. המשתמשים במחשבים ניידים או באמצעיים דיגיטאליים אחרים ייהנו מאפשרויות התחברות וגלישה באינטרנט, שליחת וקבלת מיילים, צפייה בשידור חי בחדשות, קנייה ברשת ועוד. למעשה מדובר בניצול אופטימאלי של זמן הטיסה גם לעבודה וגם להנאה".
 
"לסיום", הוסיף יואב לוי, "נבדקות אפשריות של פיתוח הרחבת המוצר לטלוויזיה בשידור חי, וידאו, שיחות בטלפון הסלולרי, SMSומשחקים ברשת".
 
השירות יתומחר בהתאם לאורך הטיסה ולמסלול השימוש שיבחר הנוסע וינוע בין 9.95$ ל- 29.95$.