אולטימטום לעובדי אליטליה: הסכמה לפיטורי 5,000 ולפיצול לשתי חברות
אם לא יסכימו העובדים לתוכנית ההצלה, לא תוכל אליטליה לשלם שכר ולהמשיך בפעילותה
00:00 ,08.09.2004
הנהלת חברת התעופה הלאומית של איטליה, אליטליה, הודיעה אתמול (ב') בלילה כי בכוונתה לפטר 5,000 עובדים, ולפצל את החברה לשתי חברות נפרדות כדי להצילה מפשיטת רגל, אמרו מקורות באיגודי העובדים של אליטליה.
לדברי מקורות אלה, הציגה הנהלת החברה את תוכנית ההצלה של אליטליה לאיגודי העובדים ברומא, והודיעה להם כי תפצל את אליטליה לשתי חברות: האחת תיקרא AZ Fly, ותעסוק בפעילות הטיסות, והשניה תיקרא AZ Service, ותעסוק בתחזוקה, טכנולוגיית מידע ופעילויות אחרות שאינן בתחום הטיסות.
לדברי מקורות באיגודים העובדים קרא אמש המנכ"ל החדש של אליטליה, ג'יאנקרלו צ'ימולי, להפחית את סגל העובדים ב-5,000, כולל 450 טייסים, 1,050 דיילים ודיילות, ולא כולל העובדים הזמניים של החברה, כ-1,000 במספר.
תשעה איגודים
אליטליה, ש-62% ממנה מצויים בבעלות ממשלת איטליה, הודיעה לתשעת האיגודים המייצגים את 20,700 עובדיה כי אם לא יסכימו לתוכנית ההצלה עד ה-15 בספטמבר, לא יהיה ביכולתה של אליטליה לשלם שכר לעובדים ולהמשיך בפעילותה לאחר סוף החודש.
לדברי איגודי העובדים, יוזרמו מזומנים ל-AZ Fly בשלושת החודשים הראשונים של 2005, כדי לאפשר השקעות עתידיות ולכסות את האג"ח להמרה בשווי כולל של 700 מיליון אירו שמועד פדיונן חל ביולי 2007. השבוע צפויה מועצת המנהלים של אליטליה לבקש מבעלי המניות, בעיקר הממשלה (62%) 2 מיליארד אירו.
450 טייסים
מקורות באיגודי העובדים אמרו שאליטליה רוצה לפטר 1,440 עובדים ביחידת התחזוקה, 1,050 דיילי טיסה, 900 עובדי קרקע, 610 עובדים ביחידת טכנולוגיית המידע, 450 טייסים, ועוד כמה מאות עובדים נוספים.
לדברי המקורות, אמרו להם מנהלי אליטליה במהלך הפגישה שפיטורי העובדים יחסכו לחברה עלויות עבודה בסך 315 מיליון אירו.
אליטליה עצמה לא פרסמה הודעה לעיתונות. רוברטו פאנלה מאיגוד העובדים UGL אמר כי לא ניתן להסכים לפיטוריהם של 5,000 עובדים. "התוכנית הזאת לא נועדה לכונן את החברה במתכונת חדשה. היא מתמקדת אך ורק בעלויות העבודה", טען פאנלה.
נסיגה באפריל
באפריל 2003 הציע צוות ההנהלה הקודם של אליטליה לפטר כמה אלפי עובדים כדי להבריא את החברה. בתגובה ערכו העובדים מספר שביתות, וכתוצאה מכך בוטלו מאות טיסות, וצוות ההנהלה נסוג מתוכניתו.
הפעם הודיעה ממשלת איטליה כי לא תעניק לאליטליה את סיוע החירום בסך 400 מיליון דולר, שכבר אושר בידי נציבות האיחוד האירופי, אלא אם כן יסכימו איגודי העובדים לתוכנית ההצלה החדשה.
אליטליה אמנם שוקלת את אפשרות פשיטת הרגל זה למעלה משנה, אבל הפעם מנהל המנכ"ל החדש צ'ימולי מדיניות של "הליכה עד הסף" עם האיגודים, כשהוא ממתין שעתודות המזומנים יתרוקנו כליל. העובדים נלחצים אל הקיר: ויתור יחליש אותם, ואילו דחיית ההצעה עלולה לדחוף את החברה בתוך כמה ימים לניהול כונס נכסים ממשלתי או אפילו חיסול.
"זוהי ברירה שטנית", אמר ראש חטיבת התחבורה האווירית באיגוד המאוחד של עובדי התחבורה (SULT) ש-2,400 מעובדי אליטליה נמנים עם חבריו. בהתבטאויותיהם לפני הצגת תוכנית ההבראה אמרו הוא ומנהיגי איגודים נוספים, כי הם מתכוונים להביא את הצעות ההנהלה בפני חבריהם 48 שעות לפני קבלת החלטה.
חסדי נושים
אם מספיק איגודים יסרבו לחתום על התוכנית הנוכחית, החברה יכולה להיות מוכרזת חדלת פרעון ולעבור לניהול כונס ממונה על ידי הממשלה. במקרה כזה צ'ימולי צפוי להישאר בראש החברה, עם סמכות נרחבת לבצע את תכנית ההבראה שהאיגודים דחו.
אבל החברה תהיה נתונה לחסדי הנושים, שבכוחם לקרקע את 62 המטוסים (מתוך צי של 195) שהחברה חוכרת או שוכרת. היא גם יכולה להידרש לשלם במזומן עבור סעיפים מדלק סילוני עד שרותי קייטרינג.
לדברי מקורות אלה, הציגה הנהלת החברה את תוכנית ההצלה של אליטליה לאיגודי העובדים ברומא, והודיעה להם כי תפצל את אליטליה לשתי חברות: האחת תיקרא AZ Fly, ותעסוק בפעילות הטיסות, והשניה תיקרא AZ Service, ותעסוק בתחזוקה, טכנולוגיית מידע ופעילויות אחרות שאינן בתחום הטיסות.
לדברי מקורות באיגודים העובדים קרא אמש המנכ"ל החדש של אליטליה, ג'יאנקרלו צ'ימולי, להפחית את סגל העובדים ב-5,000, כולל 450 טייסים, 1,050 דיילים ודיילות, ולא כולל העובדים הזמניים של החברה, כ-1,000 במספר.
תשעה איגודים
אליטליה, ש-62% ממנה מצויים בבעלות ממשלת איטליה, הודיעה לתשעת האיגודים המייצגים את 20,700 עובדיה כי אם לא יסכימו לתוכנית ההצלה עד ה-15 בספטמבר, לא יהיה ביכולתה של אליטליה לשלם שכר לעובדים ולהמשיך בפעילותה לאחר סוף החודש.
לדברי איגודי העובדים, יוזרמו מזומנים ל-AZ Fly בשלושת החודשים הראשונים של 2005, כדי לאפשר השקעות עתידיות ולכסות את האג"ח להמרה בשווי כולל של 700 מיליון אירו שמועד פדיונן חל ביולי 2007. השבוע צפויה מועצת המנהלים של אליטליה לבקש מבעלי המניות, בעיקר הממשלה (62%) 2 מיליארד אירו.
450 טייסים
מקורות באיגודי העובדים אמרו שאליטליה רוצה לפטר 1,440 עובדים ביחידת התחזוקה, 1,050 דיילי טיסה, 900 עובדי קרקע, 610 עובדים ביחידת טכנולוגיית המידע, 450 טייסים, ועוד כמה מאות עובדים נוספים.
לדברי המקורות, אמרו להם מנהלי אליטליה במהלך הפגישה שפיטורי העובדים יחסכו לחברה עלויות עבודה בסך 315 מיליון אירו.
אליטליה עצמה לא פרסמה הודעה לעיתונות. רוברטו פאנלה מאיגוד העובדים UGL אמר כי לא ניתן להסכים לפיטוריהם של 5,000 עובדים. "התוכנית הזאת לא נועדה לכונן את החברה במתכונת חדשה. היא מתמקדת אך ורק בעלויות העבודה", טען פאנלה.
נסיגה באפריל
באפריל 2003 הציע צוות ההנהלה הקודם של אליטליה לפטר כמה אלפי עובדים כדי להבריא את החברה. בתגובה ערכו העובדים מספר שביתות, וכתוצאה מכך בוטלו מאות טיסות, וצוות ההנהלה נסוג מתוכניתו.
הפעם הודיעה ממשלת איטליה כי לא תעניק לאליטליה את סיוע החירום בסך 400 מיליון דולר, שכבר אושר בידי נציבות האיחוד האירופי, אלא אם כן יסכימו איגודי העובדים לתוכנית ההצלה החדשה.
אליטליה אמנם שוקלת את אפשרות פשיטת הרגל זה למעלה משנה, אבל הפעם מנהל המנכ"ל החדש צ'ימולי מדיניות של "הליכה עד הסף" עם האיגודים, כשהוא ממתין שעתודות המזומנים יתרוקנו כליל. העובדים נלחצים אל הקיר: ויתור יחליש אותם, ואילו דחיית ההצעה עלולה לדחוף את החברה בתוך כמה ימים לניהול כונס נכסים ממשלתי או אפילו חיסול.
"זוהי ברירה שטנית", אמר ראש חטיבת התחבורה האווירית באיגוד המאוחד של עובדי התחבורה (SULT) ש-2,400 מעובדי אליטליה נמנים עם חבריו. בהתבטאויותיהם לפני הצגת תוכנית ההבראה אמרו הוא ומנהיגי איגודים נוספים, כי הם מתכוונים להביא את הצעות ההנהלה בפני חבריהם 48 שעות לפני קבלת החלטה.
חסדי נושים
אם מספיק איגודים יסרבו לחתום על התוכנית הנוכחית, החברה יכולה להיות מוכרזת חדלת פרעון ולעבור לניהול כונס ממונה על ידי הממשלה. במקרה כזה צ'ימולי צפוי להישאר בראש החברה, עם סמכות נרחבת לבצע את תכנית ההבראה שהאיגודים דחו.
אבל החברה תהיה נתונה לחסדי הנושים, שבכוחם לקרקע את 62 המטוסים (מתוך צי של 195) שהחברה חוכרת או שוכרת. היא גם יכולה להידרש לשלם במזומן עבור סעיפים מדלק סילוני עד שרותי קייטרינג.
עשוי לעניין אותך
בשנת 2004 צפוי גידול ביצוא לאיטליה; משלחת איטלקית מגיעה לישראל להידוק שיתופי פעולה
משלחת איגוד לשכות המסחר תצא לרומניה לצורך הידוק קשרי המסחר
רשות הנמלים פועלת להשארת צים בנמל חיפה
גידול של 11% בתנועת המטענים בנתב"ג במחצית הראשונה של שנת 2004
Lloyd Triestino משדרגת את קו ה- IMS בים התיכון
מנכ"ל צים: אנו מעבירים את מרכז השטעון מחיפה בלב כבד