אדם ארוז בארגז הצליח לטוס מניו יורק לבית הוריו בטקסס ללא שנתגלה

מינהל הביטחון התחבורתי האמריקאי החליט לנקוט מידית בשורה של צעדים אשר מטרתם להגביר את מערך הבידוק הביטחוני למטענים הנכנסים לנמלי התעופה בארה"ב. הצעדים, ננקטו לאחר שלפני שלושה שבועות הצליח אדם ארוז בארגז עץ לעלות לטיסה


00:00 ,02.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מינהל הביטחון התחבורתי האמריקאי החליט לנקוט מידית בשורה של צעדים אשר מטרתם להגביר את מערך הבידוק הביטחוני למטענים הנכנסים לנמלי התעופה בארה"ב. הצעדים, ננקטו לאחר שלפני שלושה שבועות הצליח אדם ארוז בארגז עץ לעלות לטיסה ללא שנחשף על ידי מערכת הבידוק הביטחוני בנמל התעופה של ניו יורק.

הנוסע הסמוי, צ'רלס מקיני, ארז עצמו באריזת עץ גדולה עליה הודבקו תוויות אשר ציינו כי הארגז מכין טכסטיל ומחשב. הנוסע נעזר בידיד אשר עבד איתו במחסן ואשר דאג כי האריזה תעלה למטוס אשר הופעל על ידי חברת KITTY HAWK CARGO אשר דאגה למסור את האריזה בבית הוריו של הנוסע הסמוי בטקסאס.

בעקבות האירוע, החליט מנהל הביטחון התחבורתי בארה"ב לנקוט,כאמור, בצעדים להגברת מערכות הבידוק.

אתמול, פרסם המינהל רשימה של הצעות הכוללות,בין היתר, אכיפה מוגברת של נוהל "יצואן מוכר", סינון טוב יותר של גורמים המורשים להיכנס לאזורים רגישים בנמלי התעופה, לרבות שטחי מטענים וחניות מטוסים.

המנהל הודיע כי בכוונתו לפרסם במהלך החודשים הקרובים נהלי עבודה כתובים אשר יחייבו את כל המעורבים בנושא התעופה אולם מאחר והנושא כרוך ביישום שורה של צעדים מקדימים הוא מנוע מלקבוע מועד מדויק לפרסום.