אגרקסקו שוקלת לא להשתתף במכרז להפעלת מסוף חקלאי בנתב"ג

אגרקסקו נמצאת במו"מ מתקדם עם ממן לשת"פ ביצוא מטען חקלאי באמצעות המסוף הקיים של ממן או באמצעות מסוף עורפי; מנהל אגף התובלה והלוגיסטיקה באגרקסקו: "תנאי המכרז להפעלת המסוף החקלאי הם


00:00 ,22.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אגרקסקו נמצאת במו"מ מתקדם עם ממן לשת"פ ביצוא מטען חקלאי באמצעות המסוף הקיים של ממן או באמצעות מסוף עורפי; מנהל אגף התובלה והלוגיסטיקה באגרקסקו: "תנאי המכרז להפעלת המסוף החקלאי הם כאלה שבאגרקסקו חושבים שאין אפשרות לגשת למכרז זה"

חברת אגרקסקו מצוייה בימים אלו במשא ומתן מתקדם עם חברת ממן לצורך שיתוף פעולה שבמסגרתו אגרקסקו תייצא את התוצרת החקלאית באמצעות המסוף הקיים של ממן או באמצעות מסוף עורפי של אגרקסקו שיקושר אל מחסני הקירור של המסוף בממן. המו"מ מתנהל לאור העובדה שחברת אגרקסקו שוקלת כלל לא להשתתף במכרז להפעלת מסוף המטענים החקלאי.

המכרז להפעלת המסוף החקלאי בנתב"ג, שאמור היה להתפרסם בינואר השנה, פורסם באמצע חודש פברואר 2004, וזאת לאחר שהממונה על הגבלים עסקיים, העו"ד דרור שטרום, התערב וקבע כי יש לשנות את תנאי המכרז כך שחברות יצוא חקלאי, ובהן אגרקסקו אשר מפעילה את כיום את המסוף, לא יוכלו להפעיל את המסוף באופן בלעדי. לדעת עו"ד שטרום, שינוי תנאי המכרז והכנסת ההתנייה ימנע היווצרות של מונופול בתחום. לעומת זאת, משרד החקלאות התנגד לכך. דובר משרד החקלאות התייחס בעבר לענין וציין כי אמנם יש להבטיח את שיוויון העלות והשירות, אך ניתן לעשות זאת מבלי למנוע מחברות כמו אגרקסקו מלהשתתף במכרז.

יעקב (ינקול) לובינסקי, מנהל אגף התובלה והלוגיסטיקה בחברת אגרקסקו, ציין כי תנאי המכרז להפעלת המסוף החקלאי הם כאלה שבאגרקסקו חושבים שאין אפשרות לגשת למכרז זה, וזאת מכיון שהדרישה העיקרית בו היא שאגרקסקו לבדה אינה יכולה לגשת למכרז ועליה לצרף גוף נוסף להפעלת המסוף. על כן, ציין ינקול, הוחלט באגרקסקו להתנתק מרשות שדות התעופה ולהכנס למשא ומתן עם חברת ממן לשיתוף פעולה במסוף ממן הקיים, או במסוף עורפי מחוץ לנתב"ג.

כידוע, חברת אגרקסקו היא חברה המתמחה ביצוא חקלאי והיא מפעילה את מסוף המטענים החקלאיים בנתב"ג מאז שנת 1973. אגרקסקו מטפלת כיום בכ- 85% ממטעני היצוא החקלאי, כלומר בכ- 60,000 טון בשנה, ואילו חברת ממן מטפלת ביצוא של כ- 25,000 טון מטען חקלאי בשנה.