UPS משדרגת את צי המטוסים שלה עם מערכת מחשוב מתקדמת

תצוגת וידיאו על גבי צג מחשב חדיש תציג מידע שעד כה היה זמין בידי פקחי טיסה בלבד כגון מידע הקשור לניווט, מזג אוויר ואזהרות לגבי התנגשות אפשרית על הקרקע


00:00 ,30.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

תצוגת וידיאו על גבי צג מחשב חדיש תציג מידע שעד כה היה זמין בידי פקחי טיסה בלבד כגון מידע הקשור לניווט, מזג אוויר ואזהרות לגבי התנגשות אפשרית על הקרקע
 
חברת UPS הודיעה על השבחת צי המטוסים שלה באמצעות התקנת מערכת מחשוב מתקדמת, הראשון מסוגו בחברת תעופה פרטית או מסחרית. המערכת החדשה מיועדת להעלות את רמת בטיחות הטיסה, הקטנת עלויות צריכת הדלק והקלה על פעולות התפעול של הטייס.
 
כל אחד ממטוסי UPS יאובזר בצג מחשב "Class III Electronic Flight Bag" המיוצר על ידי חברת בואינג. מדובר במערכת מידע בעלת שני כוננים קשיחים עצמאיים המחוברים ביניהם למערכת תצוגת וידיאו מרכזית אחת. המערכת תאפשר לטייסים, בין היתר, לבחור מסלולי טיסה יעילים יותר ותבצע נחיתות ישירות לשדות התעופה על מנת להוריד צריכת דלק, פליטות גזים ורעש.
 
דירוג קלאס III מציין שהמערכת ענתה על כל הדרישות הנוקשות וזכתה באישור אגודת התעופה הפדרלית בארה"ב (Federal Aviation Administration). מערכת מתקדמת זו ניתן למצוא כיום רק במספר מצומצם של מטוסים.
 
המערכת תותקן בשלב ראשון במטוסי 107 B-757 ומטוסי B-767. מערכות המחשוב גם יותקנו בשמונה מטוסי 747-000שהוזמנו לאחרונה על ידי UPS. המערכת החדשה מתווספת למערכת אבטחה ואיתור מסוג  ADB-B(Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) הקיימת בכל מטוסי 757 ו-767 של UPS ונחשבת למערכת המתקדמת ודייקנית ביותר בעולם.
 
בוב לקיטס, סגן נשיא חברת התעופה של UPS, מציין כי מידע שעד כה היה זמין רק על הנייר או בידי פקחי טיסה כגון מידע הקשור לניווט, מזג אוויר ואזהרות לגבי התנגשות אפשרית על הקרקע, מעכשיו  יהיה זמין בתא הטייס בצורה ממוחשבת ובהישג יד.