TNT אקספרס תשתמש בדלק ביולוגי ברכבי תובלת אקספרס בהודו

זאת במסגרת ניסוי ייחודי למען איכות הסביבה. החברה בוחנת גם בישראל שימוש במקורות אנרגיה חלופיים וידידותיים לסביבה, כולל שימוש בדלק ביולוגי


00:00 ,11.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת במסגרת ניסוי ייחודי למען איכות הסביבה. החברה בוחנת גם בישראל שימוש במקורות אנרגיה חלופיים וידידותיים לסביבה, כולל שימוש בדלק ביולוגי
 
חברת TNT אקספרס, חברת השילוח הגדולה באירופה, השיקה ניסוי ייחודי בהודו לשימוש בדלק ביולוגי (דלק מחומר גלם חקלאי) לרכבי תובלת אקספרס. בשלב הראשוני עברו נהגים הכשרה מיוחדת לנהיגה בשלוש משאיות המונעות על ידי דלק ביולוגי באזור הערים פונה, נאסיק ובנגלור, אשריעברו מרחק של כ-45,000 קילומטרים לחודש. במסגרת הניסוי טויבו מסלולי וזמני הנסיעה של המשאיות על מנת להפחית את פליטת הפחמן שלהן. אם הניסוי יהיה אפקטיבי מתכוונת TNTלהרחיב את היקפו לכל צי המשאיות של הודו.
 
פיטר בקר, מנכ"ל TNT אקספרס העולמית: "נושא איכות הסביבה עומד בראש סדרהעדיפויות של TNT. תוספת של רכבים יעילים ו'ירוקים' יכולה בהחלט לסייע בהפחתת ההשפעה הסביבתית של צי הרכבים שלנו. אנו שמחים על שעולה בידנו לתרום למדיניות הדלק הביולוגי של הודו".
 
אודי כספי, מנכ"ל TNT אקספרס ישראל: "חברת TNT בוחנת גם בישראל שימוש במקורות אנרגיה חלופיים וידידותיים לסביבה במסגרת מדיניות האחריות החברתית שלנו, כולל שימוש בדלק ביולוגי, רכבים חשמליים ועוד".
 
מחברת TNT נמסר כי ממשלת הודו כבר מיישמת את השימוש בדלק ביולוגי לשינוע רכבות נוסעים ומטען. שטח ייעודי, המשתרע על 440 אלף קילומטרים רבועים, השווה בגודלו לכשני שליש משטחה של הולנד, משמש את הודו לגידול צמחיה הנדרשת לצורך הפקת דלק אלטרנטיבי. החקלאים ההודים ירוויחו אף הם מהגידולים להפקת הדלק הביולוגי, שיהפכו למקור חשוב של הכנסות ותעסוקה למדינה.