Ferrovial רוכשת את סוויספורט ב- 646 מליוני אירו

מניותיה של חברת Swissport International נמכרו לחברת Ferrovial Group הספרדית תמורת 646 מיליוני אירו. העסקה, האמורה לצאת לפועל עד סוף ספטמבר, נתונה לאישורים של הרשויות להגבלים עסקיים


00:00 ,23.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מניותיה של חברת Swissport International נמכרו לחברת Ferrovial Group הספרדית תמורת 646 מיליוני אירו. העסקה, האמורה לצאת לפועל עד סוף ספטמבר, נתונה לאישורים של הרשויות להגבלים עסקיים.
 
חברת Ferrovial Group תשלם עבור המניות 336 מיליוני אירו ותעריך את יתרת החובות של החברה, אשר עמדו בחודש דצמבר 2004 על סך של 310 מיליוני יורו.
 
הרכישה תציב את Ferrovial כחברה מובילה בסקטור עם פוטנציאל לגידול בעתיד. מנכ"ל החברה, מר Joaquín Ayuso, מציין כי מבצע הרכישה מהווה צעד נוסף באסטרטגיה הבינלאומית של החברה, אחרי ההשקעות שהחברה בצעה בשנים האחרונות בתעשיית הבניה (בפולין וארה"ב) ובהקמת תשתיות  של כבישי אגרה בקנדה, בארה"ב, באירלנד ובמקומות אחרים. ובשדות תעופה בסידני ובריטניה ומתן שירותים נוספים.
 
שילוב העסקים הנ"ל יאפשר לחברה להמשיך ולהתפשט בשני שווקים החשובים באירופה וצפון אמריקה, שם מגלגלת Swissport יותר מ-90% מהמחזור.
 
הכניסה לשטח של עסקי שירותי קרקע בשדות תעופה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה להתרחב בסקטור של מתן שירותים, ומשלים את שאר הפעילויות של מתן שירותים אורבניים, ניהול מבנים ואחזקה, אמר מר Iñigo Meirás, מנהל מחלקת שירותים בחברה.
 
חברת  Swissport, שנתנה שירותי קרקע לנוסעים ולמטען ב-177 נמלי תעופה ב-40 מדינות בחמש יבשות, נתנה שירותים ליותר מ-70 מיליוני נוסעים ושירותי מטען בסדר גודל של שלושה מיליוני טונות בשנה לכ-600 לקוחות. החברה מעסיקה כ-21,000 והכנסתה בשנת 2004 הגיעה ל-836 מיליוני אירו. עוד נמסר כי מר Joseph In Albon, מנכ"ל Swissport, ישאר בתפקידו גם לאחר הרכישה.
 
שירותי הקרקע למטענים ונוסעים, הקשורים בדרך כלל עם חברות תעופה ושדות תעופה, מוערכים ב-26 מיליארד אירו מחזור שנתי וצפוי כי עסקים אלו יגדלו בכ- 5% מידי שנה בשנים הבאות. הגידול בתנועה האווירית הן של מטענים והן של נוסעים, הליברליזציה הנהוגה בניהול שדות תעופה והתגברות המגמה של מיקור שירותי קרקע אצל חברות תעופה יאפשרו את הגידול הצפוי הנ"ל.
 
הרכישה של Swissport תחזק את מעמדה של Ferrovial בעסקי שירותי קרקע. מחלקת השירותים של Ferrovial הפועלת בספרד, פורטוגל ובריטניה הגיעה להכנסה של 2.5 ביליוני יורו בשנת 2004.

Ferrovial מעורבת גם בניהול שדות תעופה באמצעות מחלקת המבנים שלה, וכרגע היא מנהלת שדות תעופה באירופה, בבריסטול ובבלפסט וכן באוסטרליה בסידני ובצ'ילי ולאחרונה נבחרה במכרז לתפקיד ניהול בנמל אקסטר בבריטניה.