Fedex בשיתוף פעולה ממחושב ואוטומטי עם המכס בתחום היבוא

יוסי אטון, מנכ"ל FedEx ישראל - נציגת חברת תובלת האקספרס מהגדולות בעולם, הכריז היום על שיתוף פעולה ממוחשב ואוטומטי (Pre-Clearence) מוצלח בין FedEx ישראל לבין מכס ישראל בתהליך החדשני שהוחל בו בתחום היבוא לישראל.


00:00 ,24.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
יוסי אטון, מנכ"ל FedEx ישראל - נציגת חברת תובלת האקספרס  מהגדולות בעולם, הכריז היום על שיתוף פעולה ממוחשב ואוטומטי (Pre-Clearence) מוצלח  בין FedEx ישראל לבין מכס ישראל בתהליך החדשני שהוחל בו בתחום היבוא לישראל.
 
השינוי בוצע באחרונה על-ידי המכס וחברות תובלת האקספרס: השילוב של הטיסה היומית שמפעילה FedEx ישראל  ונחיתת המטוס בשעה מוקדמת בבוקר, מאפשר ל-  FedEx למסור ללקוחותיה את המשלוחים כבר באותו היום ברוב חלקי הארץ.
 
משלוחים רבים נמסרים בישראל יום לאחר האיסוף בחו"ל – שירות NextDay.
 
מזה מספר חודשים מפעילה FedEx ישראל, על-פי היתר מרשויות המכס, שחרור של משלוחי היבוא (עד ערך  של 500$ למשלוח), בהליך ממוחשב ואוטומטי הנקרא: Pre-Clearance. במסגרת הליך זה מעבירה FedEx, באמצעות תקשורת מחשבים, את פרטי המשלוח (כולל סיווגו במכס) לרשויות המכס ומקבלים אישור מוקדם לשחרר את המשלוחים.
 
יתרונו של תהליך זה טמון בעובדה שהמשלוח משתחרר בעודו במטוס של FedEx, מיד עם נחיתתו בארץ. כל שנותר, הוא לפרוק את המשלוח מהמטוס...ולהפיצו ללקוח.
 
להלן כמות המשלוחים המשתחררים בהליך זה באמצעות FedEx:
שנת 2001
שנת 2002
* ע"פ נתוני ינואר – יוני 2002
 
שנת 2003
** צפי
75%
83%
93%
סך כל משלוחי האקספרס המגיעים לישראל עומד על כ- 2,000,000 בשנה.
 
FedEx מביאה משלוחי יבוא מכל 212 המדינות אליהן מגיעה החברה ומביאה אותם ישירות לכתובת בישראל תוך 2 עד 3 ימי עסקים לכל המאוחר.שרותי היבוא של FedEx ישראל מספקים שרותי עמילות מכס מלאים (עבור משלוחי קולקט). שרותי השחרור ממכס כלולים במחיר וניתנים ללא תוספת תשלום.
 
על פי נציגי חברת Fedex ישראל, במחיר היבוא לישראל של FedEx כלולים איסוף המשלוח בחו"ל הטסתו לישראל, שחרור ממכס והובלת המשלוח עד לדלת הלקוח. חישוב כלכלי פשוט של סך עלויות הבאת משלוח לישראל מלמד, כי יבוא ממרבית היעדים המרכזיים בעולם, הינו חסכוני לעומת הובלה אוירית רגילה.
 
על FedEx ישראל :
FedEx פועלת בישראל מאז שנת 1990, בזכיינות של חברת פליינג קרגו . FedEx  מספקת  שירותי תובלת אקספרס בינלאומית ומקומית וכן תובלה יבשתית מקומית ונותנת מענה לדרישות הדינמיות של קהיליית העסקים הישראלית. FedEx בישראל, מספקת בנוסף גם שירותי תובלת אקספרס מהירים במיוחד. FedEx  ישראל הינה חברת תובלת האקספרס היחידה המפעילה קו טיסות מטען באמצעות מטוס AIRBUS 310 רחב גוף, 5 פעמים בשבוע לישראל וממנה ובכך מקרבת את ישראל לשווקי העולם.