FedEx ביטלה רכישת 10 מטוסי איירבוס; תקנה מטוסי בואינג במקום

לאור העיכובים החוזרים ונשנים של מטוסי Airbus החליטה חברת FedEx לבטל רכישת 10 מטוסי מטען ולקנות במקומם 15 מטוסי מטען של בואינג


00:00 ,09.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור העיכובים החוזרים ונשנים של מטוסי Airbus החליטה חברת FedEx לבטל רכישת 10 מטוסי מטען ולקנות במקומם 15 מטוסי מטען של בואינג
 
בעקבות פרסום מטעם חברת Airbus כי מטוסיה יגיעו באיחור ניכר לחברות המזמינות, החליטה חברת FedEx Express לבטל את הזמנתה ל-10 מטוסי Airbus מדגם A380-800F מהחברה האירופאית.
 
FedEx חתמה במקום זאת על הסכם חדש עם חברת בואינג האמריקאית לרכישת 15 מטוסים מטען חדשים מדגם 777 עם אופציה לרכישת 15 מטוסים נוספים.
 
חברת בואינג תספק את המטוסים החל משנת 2009.
 
חברת FedEx הזמינה את מטוסי Airbus בתחילת שנת 2005 והיתה אמורה לקבלם החל מאוגוסט 2008, אלא שחברת Airbus הודיעה ללקוחותיה על עיכובים רבים אשר יכולים להגיע עד לכשנה ואף שנתיים. בעוד לקוחות מספר ניצלו את העיכובים על מנת לקבל תנאי רכישה טובים יותר על מנת לפצות על העיכוב, היתה זו שאלה של זמן עד ש-Airbus איבדה הזמנה משמעותית מלקוח גדול כגון Fedex.
 
יש לציין כי FedEx Express הינה עדיין הלקוחה הגדולה ביותר של Airbus בתחום המטוסים בעלי גוף רחב (Wide Body) ובכוונתה להוסיף לצי המטוסים שלה מספר מטוסים רחבי-גוף כאלה -  חדשים וישנים - מחברת Airbus בשנים הבאות. כמו כן ידוע כי 6 מטוסים חדשים מדגם A300-600 של חברת Airbus יצטרפו לצי מטוסי FedEx בשנים הקרובות.
 
מחברת FedEx נמסר כי מטוסי הבואינג 777F מהווים את הבחירה הטובה ביותר עבור החברה הן בשל יתרונותיו המוכחים של המטוס והן בשל זמינותו והאופן המהיר בו הוא מסופק ללקוח.