DHL אקספרס תפסיק פעילות הפנים בארה"ב

מנכ"ל DHL ישראל: "השינוי המדובר אינו רלבנטי לישראל. לקוחותינו לא ירגישו כל שינוי וימשיכו ליהנות משירות בסטנדרט אליו הם מורגלים"


00:00 ,11.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הודיעה כי תפסיק לפעול בתחומי ארה"ב החל מה-30 בינואר 2009. תקצץ בשליש את מספר הסניפים ותפטר כ-9,500 עובדים. מנכ"ל DHL ישראל: "השינוי המדובר אינו רלבנטי לישראל. לקוחותינו לא ירגישו כל שינוי וימשיכו ליהנות משירות בסטנדרט אליו הם מורגלים"
 
חברת DHL Express מקבוצת DPWN תפסיק לשרת לקוחות פנימיים בתוך ארה"ב (באוויר ובקרקע) ותשרת רק את השוק הבינלאומי, זאת החל מה-30 בינואר 2009. לדברי DHL העולמית, מהלך זה נועד לחסוך 80% מההוצאות התפעוליות של החברה, ובמקביל להשאיר את החברה כשחקנית בעלת נוכחות בשוק האמריקאי.  משמעות ההחלטה היא כי החברה תפסיק להציע ללקוחותיה שירותי משלוח באוויר ובקרקע בתוך ארה"ב ותפעל  רק ליעדים שמחוץ לארה"ב ואליה. 100% מהכתובות אליהן הגיעו עד היום משלוחים בינלאומיים ימשיכו ויקבלו אותם כפי שהיה עד כה. 
 
כזכור, במסגרת תוכנית רה-ארגון הודיעה החברה בחודש מאי כי בכוונתה למסור את פעילותה המשלוחים שלה בתוך ארה"ב לחברת UPS.
 
מנכ"ל DHL Express, ג'ון מולן, אמר כי "מאז ה-28 במאי עבדנו על פי התוכנית לשינוי מבני בחברה. יחד עם זאת, ולאור המצב הרגיש בכלכלה העולמית, אנו מרגישים כי עדיף להיות זהירים בעת זאת ולהמשיך ולבצע צעדים על מנת שנוכל להתכונן היטב לקראת שנת 2009 שנראית כרגע כשנה מאתגרת במיוחד". מולן הוסיף כי החברה החליטה להתמקד במה שהיא מצטיינת בו בעיקר – וזה שוק המשלוחים הבינלאומיים.
 
המהלך הנוכחי אמור להוריד את ההוצאות התפעוליות מ-5.4 מיליארד דולר ל-1 מיליארד דולר בשנה. על מנת לעמוד ביעד זה החברה תסגור את כל הסניפים הקרקעיים שלה ותפחית את מספר הסניפים מ-412 ל-103 סניפים בלבד. כמו כן, חברת DHL Express תקצץ בעקבות המהלך כ-9,500 משרות ברחבי ארה"ב, וזאת לאחר ש-4,500 משרות כבר קוצצו מתחילת השנה.
 
לדברי אודי שרון, מנכ"ל DHL ישראל, המהלך הנוכחי נעשה בהמשך להחרפת המיתון בארה"ב ועליית מחירי הדלק, ולדבריו, החברה מתמחית ראשית כל בבלדרות בינ"ל והדבר יגרום להפניית כל משאבי החברה לבלדרות הבינ"ל בתחום היבוא והיצוא, מה שיוביל לשיפור השירות וקיצור זמני האיסוף.
 
לדברי שרון, "השינוי המדובר אינו רלבנטי לישראל. לקוחותינו לא ירגישו כל שינוי וימשיכו ליהנות משירות בסטנדרט אליו הם מורגלים. רמת השירות, אם הדבר בכלל אפשרי, רק תשתפר, כאשר זמני האיסוף ישתפרו בכ-70% מהמשלוחים".