9,000 צעירים יהודים יגיעו לארץ במהלך חודשי דצמבר-פברואר במטוסי אל על, במסגרת פרויקט "תגלית"

על פי נתוני פרויקט "תגלית" זהו גידול של 27% במספר המשתתפים בחורף השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד; בחודש דצמבר הגיעו לארץ 4000 משתתפים ב-6 טיסות מיוחדות מצפון אמריקה;


00:00 ,30.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי נתוני פרויקט "תגלית" זהו גידול של 27% במספר המשתתפים בחורף השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד; בחודש דצמבר הגיעו לארץ 4000 משתתפים ב-6 טיסות מיוחדות מצפון אמריקה; בחודש ינואר ופברואר צפויים להגיע עוד כ-5,000 משתתפים בטיסות סדירות וב-2 טיסות מיוחדות מארה"ב

אל על מדווחת כי במהלך החודשים הקרובים תטיס החברה כ-9,000 צעירים יהודים המגיעים ארצה לראשונה בחייהם, במסגרת פרויקט תגלית. הצעירים מגיעים מכ-20 מדינות, ביניהן: ארה"ב, קנדה, ארגנטינה, רוסיה, אוקראינה, אוסטרליה, ברזיל, אורגאווי, מקסיקו, פולין, אנגליה, צ'כיה, גרמניה, צרפת,הונגריה, ולראשונה גם קבוצה מקולומביה.

מטרת פרויקט תגלית הוא יצירת הקשר של צעירים יהודים לישראל וחיזוק זהותם היהודית.

נוכח הגעתם לארץ של אלפי צעירי תגלית, נוספו במהלך חודש דצמבר 6 טיסות מיוחדות מניו יורק לתל אביב וטיסה מיוחדת מטורנטו לתל אביב, כאשר על כל טיסה 420 נוסעים. במהלך חודש דצמבר בלבד הגיעו כ-4000 צעירים מצפון אמריקה במסגרת פרויקט תגלית

הצעירים היהודים המגיעים לארץ מסיירים במשך 10 ימים באתרים מרכזיים במורשת המדינה. לקבוצות מתלווים סטודנטים וחיילים ישראליים, אשר עוברים גם הם חוויות מרגשות הן בעקבות המפגש עם בני גילם מהתפוצות והן בעקבות החשיפה למורשת הישראלית והיהדות.

יואב לוי, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברת אל על, אמר היום כי אל על גאה להיות המוביל הלאומי של צעירים אלו למדינת ישראל, אשר מפגשם הראשון עם ישראל הוא הטיסה במטוס אל על. עוד הוסיף יואב לוי כי, על מנת לספק את כל האפשרויות של צעירי תגלית להגיע לישראל נערכנו בתוספת קיבולת. "אל על שמחה תמיד להירתם למבצעים מיוחדים לטובת הישראלים והיהודים בתפוצות ועושה הכל בכדי לתת לכל לקוחותיה באשר הם, את התחושה כי אל על עבורם היא הכי בבית בעולם".

ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל פרויקט תגלית, אמר כי העובדה שפרויקט תגלית בחר בחברת אל על כשותפה אסטרטגית בביצוע טיסות של צעירים יהודים מהתפוצות מחזקת את ענף התעופה והתיירות בישראל. "אנו מצפים למספר שיא של משתתפי בחורף הקרוב. הפרויקט הוא מארגן התיירות הנכנסת הגדול ביותר בישראל מאז פרוץ האינתיפאדה והביא עד כה 50,000 סטודנטים מ- 35 מדינות, שהכניסו למשק הישראלי כ- 85 מיליון דולר".


פרויקט תגלית (www.birthrightisrael.com )יוצר את הקשר של צעירים יהודים למדינת ישראל ומחזק את זהותם היהודית, באמצעות מסע חינוכי בארץ, הראשון בחייהם. מאז הקמתו לפני ארבע שנים, הביא פרויקט תגלית ארצה 50,000 סטודנטים מ-35 מדינות. 8,000 חיילים וסטודנטים ישראלים השתתפו עמם באופן פעיל במסע החינוכי.

פרויקט תגלית הוא שותפות ראשונה מסוגה של תורמים יהודים; ממשלת ישראל; והקהילות היהודיות בתפוצות באמצעות הסוכנות היהודית, קרן היסוד ואיחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה. 20 מגדולי התורמים היהודים בעולם ובישראל, השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות, ביניהם: צ'רלס ברונפמן, מייקל שטיינהרט.

פרויקט תגלית מנוהל על ידי ד"ר שמשון שושני, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"ל הסוכנות היהודית.