8 חתולים וכלב דלמטי על טיסת בריטיש אירווייס לארגנטינה

בסיומו של מבצע לוגיסטי סבוך, שנמשך 3 חודשים בשיתוף חברת Terminal4pets, שטיפלה בתאום מול בריטיש איירווייס ובהשגת כל האישורים הרשמיים הנדרשים, יצאה החבורה המרשימה לדרך


00:00 ,12.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בסיומו של מבצע לוגיסטי סבוך, שנמשך 3 חודשים בשיתוף חברת Terminal4pets, שטיפלה בתאום מול בריטיש איירווייס ובהשגת כל האישורים הרשמיים הנדרשים, יצאה החבורה המרשימה לדרך
 
זה נשמע כמו התחלה של בדיחה אבל זה קרה באמת בטיסת בריטיש איירווייס מישראל לארגנטינה. כאשר קיבלו אנשי מחלקת המטענים של בריטיש איירווייס את בקשתם של עמי ודורית חלפון, הם לא האמינו למשמע אוזניהם.
 
משפחת חלפון בת 11 הנפשות, ביקשה לטוס  מישראל לארגנטינה, עקב עבודתו של עמי בחברת הייטק. הבקשה נשמעה סטנדרטית, עד לבקשת פרטי הנוסעים, שהרי אז התברר כי 9 מבני המשפחה הינם חיות מחמד: שמונה חתולים וכלב דלמטי ענק; ובעליהם מתעקשים שכולם יטוסו בבריטיש איירווייס ויגיעו לביתם החדש באותו זמן.
 
בסיומו של מבצע לוגיסטי סבוך, שנמשך 3 חודשים בשיתוף חברת Terminal4pets, שטיפלה בתאום מול בריטיש איירווייס ובהשגת כל האישורים הרשמיים הנדרשים, יצאה החבורה המרשימה שכללה את הכלב כתם והחתולים אוסמה, דבק, לילו, מוריס, מייסי, מיקי, פנפולה וצ'יפס לדרך, שארכה 24 שעות, והסתיימה ב-17 ביוני בבית החדש בבואנוס איירס
 
כיוון שניתן להטיס בכל טיסה רק 5 בעלי חיים, נאלצה משפחת חיות המחמד להתפצל לשתי טיסות, שיצאו בהפרש של יום. המבצע הלוגיסטי המסובך מישראל לארגנטינה, כלל טיסה מתל אביב ללונדון, עצירה בלונדון, שם יכלו החיות לצאת להתרענן, ומעבר לטיסת המשך ישירה לבואנוס איירס.
 
מנהל בריטיש איירווייס וורלד קרגו בישראל, סמיר חבשה, אשר היה אמון על ההטסה המורכבת, אומר: "במהלך החודשים יוני ויולי שברנו שיא של משלוח חיות מחמד: למעלה מ-28 חיות טסו אתנו מישראל דרך לונדון ליעדים בבריטניה, ארה"ב, דרום אמריקה וקנדה. צוות הקרגו בישראל מתמחה בהטסת בעלי חיים, ועדיין, מעולם לא הוצאנו לפועל מבצע מעין זה. בעבר כבר הטסנו בעלי חיים שונים ומשונים כמו פיל, קואלה ונמר, אבל קבוצה כה גדולה של חיות מחמד השייכת למשפחה אחת עוד לא היתה לנו. ולמרות האתגר הגדול הכרוך בהעברת קבוצה כל כך גדולה למרחק כה רב, אני שמח שהוא הוכתר בהצלחה מסחררת."
 
ד"ר איתן קריינר, מנכ"ל Terminal4pets, שניצח על הלוגיסטיקה המורכבת, אמר: "במשך שלושה חודשים השקענו זמן ומאמצים על מנת לתאם בין כל הרשויות הנדרשות בארץ ובחו"ל. למשל, רק תהליך מתן החיסונים ולקיחת בדיקות דם של כל החבורה, כפי שנדרש בהטסת בעלי חיים לחו"ל, לקחה 6 שעות, תוך צורך לטשטש חלק מהפציינטים, שלא אהבו את ההליכים מאוד", והוסיף: "התרשמנו מאוד מרצונם של בני הזוג הצעירים לקחת אתם את כל חיות המחמד שלהם, בעיקר לאור העלות היקרה של הטסתם, שבמקרה זה הסתכמה ב-4,000 דולר. בני הזוג הצעיר הצילו את שמונת החתולים מחיי רחוב, ולמרות שלא מדובר בחתולי תערוכות, הם לא ויתרו על אף אחד מהם ולקחו את כולם אתם".