3 טיסות מיוחדות של אל על ובהם מספר שיא של עולים הגיעו אתמול לישראל

מספר שיא של 1500 יהודים מצפון אמריקה עולים לישראל עם אל על בקיץ 2004 ; בכך ממשיכה אל על בשיתוף הפעולה זו השנה השלישית עם ארגון "נפש לנפש" להבאת עולים לישראל מכל קצוות תבל


00:00 ,15.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מספר שיא של 1500 יהודים מצפון אמריקה עולים לישראל עם אל על בקיץ 2004 ; בכך ממשיכה אל על בשיתוף הפעולה זו השנה השלישית עם ארגון "נפש לנפש" להבאת עולים לישראל מכל קצוות תבל.

למעלה מ- 1500 יהודים עולים מצפון ארה"ב וקנדה עלו לישראל אתמול, 14 ביולי, במסגרת מבצע "נפש בנפש" (www.nefeshbnefesh.org), הפועל בשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית.

ראש הממשלה אריאל שרון קיבל את פני העולים בטקס שהתקיים בנתב"ג, עם נחיתת מטוס ה-777 של חברת אל-על עבור מאות המשפחות. "חסכנו רבות בתהליך הביורוקרטי הכרוך בתהליך העלייה וסללנו את הדרך להגשמת חלום עבור משפחות אידיאליסטיות רבות", אמר טוני גלברט, מייסד-שותף ארגון "נפש בנפש". "יהודים השואפים לעלות לישראל עוברים מכשולים רבים. ארגון 'נפש בנפש' מספק תשתית תמיכה המייעלת את תהליך הקליטה כגון: מציאת עבודה ודיור עבור העולים טרם עלייתם ארצה, תמיכה מקצועית סוציאלית לפתרון בעיות קליטה והסתגלות ובעיקר האצת התהליכים מול הרשויות הממשלתיות עם הגעתם לישראל."

עוד נמסר כי מתוך 1520 העולים שהגיעו לישראל במבצעים קודמים של "נפש בנפש" בשנים 2002- 2003, 99 אחוזים עדיין חיים בארץ ו- 93 אחוזים מדורשי העבודה מועסקים.

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנהל הארגון הוסיף: "1500 העולים שלנו המגיעים השנה עושים היסטוריה. הם אינם בורחים מאנטישמיות או קונפליקטים, הם אידיאליסטים הבוחרים להגשים חלום, לבנות בית בישראל ולתרום כלכלית, חברתית, תרבותית לישראל ולעם היהודי."

העולים הינם מ- 33 מדינות של ארה"ב וארבעה מחוזות של קנדה. הגיל הממוצע של העולים במבצע 2004 הוא 33 ו- 98 אחוזים מהם בעלי השכלה גבוהה.

גלברט הוסיף: " העולים המגיעים בטיסות מייצגים את כל הקשת המקצועית, הדתית והפוליטית של יהדות ארה"ב. הקהילות היהודיות המאוחדות של ארה"ב, האורתודוקסיות, הקונסרבטיביות והרפורמיות מגבות את פעילות 'נפש בנפש'. אנו גאים לעבוד לצד הסוכנות היהודית וממשלת ישראל שעזרתם קריטית להצלחת הארגון המבצע."