2006 באל על - הגברת הרווחיות בפעילות של מטוסי המטען

אל על מטענים קיימה אמש כנס לקוחות ייחודי, בו לקחו חלק עשרות רבות מלקוחות החברה. מנהלי מחלקת המטען באל על, דני שפירא- המנכ"ל ויאיר ביטון- מנהל השיווק והתכנון המסחרי, בגבויים של איזי בורוביץ' וחיים רומנו, הציגו גישה חדשה שמטרתה להגביר משמעותית את הרווחיות ב


00:00 ,23.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על מטענים קיימה אמש כנס לקוחות ייחודי, בו לקחו חלק עשרות רבות מלקוחות החברה. מנהלי מחלקת המטען באל על, דני שפירא- המנכ"ל ויאיר ביטון- מנהל השיווק והתכנון המסחרי, בגבויים של איזי בורוביץ' וחיים רומנו, הציגו גישה חדשה שמטרתה להגביר משמעותית את הרווחיות בפעילות מטוסי המטען.
 
איזי בורוביץ' סקר מגמות בתעופה העולמית לרבות כניסתן של מטוסי ענק לנוסעים ומטען. לטענתו, מזה שנים רבות שתעשיית התעופה לא התפתחה בהיבטים של מהירות הטיסה ולכן, ישנה חשיבות לכניסתן של מטוסי ענק כדוגמת ה- A380 בכך שמרחיבים את נפח המטען ללקוח. פרופ' בורוביץ הוסיף ואמר שישנה חשיבה רצינית בנושא שסופה יהיה בהפיכת אגף המטענים באל על לחברת בת – אל על קרגו, בדומה לנעשה בחברות תעופה מתחרות.
 
חיים רומנו, מנכ"ל החברה, ציין את הצורך בהגברת ההכנסות מאגף המטען עד שיגיעו לרמה של 40% מסך כל הכנסות החברה.
 
דני שפירא, מנהל אגף המטענים, הבטיח לנוכחים שרמת השירות לא תיפגע ואפילו תשודרג, למרות ההסכם שנחתם לאחרונה מול אגרקסקו בו מתחייבת אל על להוביל כמויות משמעותיות של תוצרת.
 
יאיר ביטון, מנהל השיווק והתכנון המסחרי באל על, הציג בפני הנוכחים את כוונות החברה והיעדים לשנת 2006. היעדים מורכבים ממספר נדבכים: מעבר לרווחיות בפעילות מטוסי המטען, שיפור וייעול רמת השרות וחיזוק והגברת מערך השיווק והמכירות.
 
בהקשר להגברת הרווחיות בפעילות מטוסי המטען ציין ביטון את הכוונה לפעול לייעול והפשטת מנגנון ומתודולוגית התמחור, כשהכוונה היא לפעול תחת מבנה תעריפים אחיד. עוד ציין ביטון את הכוונה ליצור תכנון אופטימאלי של רשת הנתיבים וייצוב לוח זמנים למטוסי המטען. הוא ציין שנעשתה בהקשר ללוח הזמנים עבודה מקיפה שבמהלכה הם קיבלו את רשימת הדרישות והאילוצים של הלקוחות ומרשימה זו היא הצליחו ליצור לוח זמנים יעיל. ביטון ציין שב- 2006 תורחב פעילות הצ'רטרים בכדיי לתמוך בשוק הישראלי.
 
בהקשר לשיפור וייעול מערך השירות ציין ביטון שהם מגבירים את תדירות הטיסות לאירופה, בעקבות הסכם אל על אגרקסקו ובאל על מתכוונים לפעול לייעול השרות בנתיב הטראנס אטלנטי. עוד ציין ביטון שהוקם דסק עסקי ללקוחות החקלאות וכי הם פועלים להתמקצעות, התמחות ושיפור השרות בשטח החומרים המסוכנים.
 
באגף המטענים מתכוונים בשנה הבאה לפעול לחיזוק והגברת מערך השירותים והמכירות. בכוונת האגף לבחון את מערך העמלות לייעול ושיפור התמריצים. ביטון ציין שבכוונתם לשווק יכולות בתחומים נוספים לרבות ההתמחות בתחום הובלת המטענים החריגים ומורכבים הנדסית וכן להציג יכולת ומקצועיות בטיפול במשלוחים הדורשים הובלה בקירור.
 
באגף המטען מתכוונים לפתח מתודולוגיות ומנגנון "נאמנות לקוח", כדברי ביטון. הוא ציין שב- 2006 מתכוון האגף לפעול להעמקת מערכות היחסים מול המשלחים באמצעות, מפגשים, ימי עיון וסדנאות מקצועיות.