מנכ״ל דואר ישראל: הפכנו לשחקן המוביל בסחר המקוון בישראל

חברת דואר ישראל תשלים את מעבר מערך התפעול לקרייה הדוארית במודיעין ברבעון השלישי של השנה. דני גולדשטיין: ״עד שנת 2020 נשקיע כ-150 מיליון שקל בפעילות הסחר המקוון ונפתח מחסנים לוגיסטיים במודיעין שיאפשרו לנו להציע פתרון אחסון לעסקים״


14:25 ,18.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

״לפני שלוש שנים איש לא היה חושב שדואר ישראל הוא שחקן רלוונטי בשוק הסחר המקוון. כיום ברור לכולם שאנו החוליה החשובה ביותר בשרשרת האספקה. עם 65 מיליון חבילות שחילקנו ב-2018 ו-50 מיליון ביקורים בסניפים, מערך ריטייל רחב יותר מכל הבנקים יחד, וצי הרכב הגדול בישראל, אנו הפלטפורמה הטובה ביותר לסחר המקוון״. כך אמר דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל בכנס שנערך הבוקר בתל אביב.

 

אם כיום הסחר המקוון מהווה כ-15% מכלל המסחר הקמעונאי הגלובלי, הצפי הוא שבשנת 2030 היקף הסחר המקוון הגלובלי יגיע ל-50% מכלל הסחר הקמעונאי

דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל 

 

מנתוני דואר ישראל עולה כי שנת 2018 היתה שנת שיא בסחר המקוון בישראל, כאשר היקפי החבילות הכפילו עצמם בתוך 4 שנים ל-65 מיליון חבילות ב-2018 מול 32 מיליון חבילות ב-2014, כאשר הצפי בשנת 2019 יהיה כ-70 מיליון חבילות. על פי אתר statista.com היקף ההזמנות של הישראליים באתרי הסחר הבינלאומיים עמד ב-2018 על כ-13 מיליארד שקל מול 1.3 מיליארד שקל בשנת 2010, כאשר הצפי לשנת 2023 עומד על כ-20 מיליארד שקל.

 

גידול של 22% במשקל הפריטים שהוזמנו ב-2018

 

״אחת המגמות המעניינות שראינו השנה״, אמר גולדשטיין, ״שהקהל הפך ליותר מתוחכם והחל להזמין פריטים יותר איכותיים, יותר גדולים ויותר כבדים״. לדבריו ב-2018 מסרה חברת הדואר חבילות שהוזמנו מחו״ל במשקל כולל של כ-14,100 טון, מול כ-11,500 טון בשנת 2017, גידול של 22%, שנה מול שנה״. מגמה זו לדבריו היא כלל עולמית ונובעת מהסרת חסמים בקרב הציבור. גולדשטיין מעריך כי גם בישראל נראה תופעה דומה של הזמנות און ליין של מוצרי חשמל גדולים כמו מקררים, תנורים ומכונות כביסה, ואפילו של כלי רכב ביבוא אישי. ״אם כיום הסחר המקוון מהווה כ-15% מכלל המסחר הקמעונאי הגלובלי, הצפי הוא שבשנת 2030 היקף הסחר המקוון הגלובלי יגיע ל-50% מכלל הסחר הקמעונאי״, אמר גולדשטיין.

 

הלקוח במרכז: דואר ישראל תשקיע בסחר המקוון כ-150 מיליון שקל עד 2020

 

״הסחר המקוון כיום הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של חברת דואר ישראל, ועל מנת לעמוד באתגרים אלו שיפרנו משמעותית את חוויית הלקוח בשנים האחרונות. התפיסה שלנו השתנה משמעותית ואנו רואים את הלקוח במרכז ולא רק את החבילה. עד שנת 2020 נשקיע כ-150 מיליון שקל בפעילות הסחר המקוון, לרבות פתיחת הקריה הדוארית במודיעין במלואה במהלך הרבעון השלישי של 2019״, אמר גולדשטיין.

 

מחברת דואר ישראל נמסר כי הקרייה הדוארית שתתפרש על פני כ-50 דונמים תיתן מענה מלא לכלל שירותי הדואר, לרבות מיון החבילות, לרבות חבילות גדולות מעל 2 קילוגרם וחבילות הנשלחות בארץ, העברת מיון המכתבים הארצי, העברת מרבית הפעילות המכסית למודיעין וכן השקת מערכת השליחים המתקדמת מסוגה בישראל מבית Salesforce.

 

גולדשטיין הוסיף כי ״בשנת 2020 נפתח גם מחסנים לוגיסטיים במודיעין שיאפשרו לנו להציע פתרון אחסון לעסקים ולקצר משמעותית את זמני המסירה בארץ ובעולם״.