כנס CWS: ״האי- קומרס הוא מתנה משמיים למגזר המטענים האוויריים״

לדברי בכיר בחברת מקינזי ששת נתיבי הסחר הבולטים ביותר בשינוע סחר אלקטרוני בהובלה אווירית הינם פנים-אסיה, טרנס-פסיפי (לכל כיוון), אסיה לאירופה, פנים אירופה, פנים צפון אמריקה. עם שיפור יכולת הניבוי צפויה ירידה של מטענים לים


12:05 ,17.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

הסחר האלקטרוני (״אי-קומרס״) הוא ״מתנה משמיים״ עבור מגזר המטענים האוויריים, אך הוא עומד בפני מספר אתגרים שעל התעשייה לנצל אם ברצונה להרוויח מההזדמנות שהדבר מציג בפניה כך על פי דוברים בכנס עולמי בנושא הובלה אווירית World Cargo Symposium.

 

לודוויג האוסמן, שותף בחברת מקינזי אנד קומפני, אמר כי הסחר האלקטרוני צמח בקצב שנתי של עד 20% ב-15 השנים האחרונות. לדבריו, הצמיחה צפויה להמשיך ב-10-15% במשך 5 עד 10 השנים הבאות.

 

סחר אלקטרוני חוצה גבולות, אשר צפוי להציג את ההזדמנות הגדולה ביותר עבור חברות ההובלה בתחום המטען האווירי, צפוי לגדול אף מהר יותר משוק המכירות המקוון הכולל בשנים הקרובות - גידול של כ-25% בכל שנה.

 

לדברי האוסמן, שוק הסחר האלקטרוני מסוג Clock to Door כיום על 5 מיליארד משלוחים בשנה והוא מוערך בכ-10% מסך כל נפחי המטענים האוויריים. מספר זה צפוי לגדול ל-20% עד שנת 2022, הוא הוסיף. לעומת זאת, חלקו של הסחר האלקטרוני בהכנסות המטענים האוויריים עומד על 5% בלבד, אבל מספר זה צפוי להשתפר לכ-12% עד 2022.

 

לדברי האוסמן, הכנסות מתחום המטענים האוויריים עבור משלוחי סחר אלקטרוני היו נמוכות יותר ממגזרים אחרים, אך התשואות עליהן לא היו כמה נמוכות שכן משלוחי אי-קומרס ארוזים וקלים לטיפול.

 

האוסמן הוסיף כי ששת נתיבי הסחר הבולטים ביותר בשינוע סחר אלקטרוני בהובלה אווירית הינם פנים-אסיה, טרנס-פסיפי (לכל כיוון), אסיה לאירופה, פנים אירופה, פנים צפון אמריקה.

 

לדבריו, הדרישה העיקרית של חברות סחר אלקטרוני מההובלה האוווירית היתה ״מהירות״, כאשר הדרישה היא המשלוח יסופק ללקוח במסגרת 72 שעות מרגע ה״קליק״ ועד להגעת המשלוח לבית הלקוח וכי סטנדרט זה יהיה ״הנורמלי החדש״.  

 

״אנחנו מזהים פוטנציאל רב המצוי בידי התובלה האוויריות אבל עליהן להכות כשהברזל עדיין חם, אחרת עליהם יהיה לשמור על מה שיש להם כעת״.

 

 

באחד הפאנלים שנערך במסגרת הכנס העולמי צייו יורגן ואן מוק, ראש ניהול רשת וחדשנות של הדואר הבינלאומי, כי בעוד רבים מצפים שההובלה האווירית תתחרה בתוך עצמה בלבד הרי שגם לספנות ייתכן ויהיה תפקיד לשחק.

 

ואן מוק הוסיף כי אפשרויות ניתוח וניבוי מאפשרות לחברות האי-קומרס להחזיק מלאים במחסנים אזוריים שכן הם יכולים לחזות מה הצרכנים יזמינו. לדבריו, יכולות ניבוי טובות יותר יאפשרו עם הזמן לחברות האי-קומרס לשנע סחורה בדרכים איטיות יותר, כגון דרך הים.