חב׳ DHL אקספרס ללקוחות: היכונו לשינויים בתקנות המכס האירופי

במהלך שנת 2021 צפויים להיכנס לתוקף שלושה שינויים משמעותיים בתחום המכס האירופאי: יציאת אנגליה מהאיחוד (״ברקזיט״), מעבר למערכת בקרת יבוא במסגרת שיפור תכנית הבדיקות הביטחונית וכן ביטול סף המע״מ המינימלי


10:40 ,27.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DHL אקספרס ישראל הפיצה הבוקר מייל ללקוחותיה מתחום היבוא והיצוא בו היא מעדכנת אודות השינויים הקרבים בתקנות המכס של האיחוד האירופי שייכנסו לתוקף במהלך 2021.

 

״כמומחים שלכם בנושאי שילוח בינלאומי״ כתבו בחברת DHL אקספרס ללקוחות, ״ברצוננו לעזור לכם להתכונן באופן מלא להשפעה הפוטנציאלית שתהיה לכך על העסקים והלקוחות שלכם״.

 

נציין כי אכן במהלך שנת 2021 צפויים להיכנס לתוקף שלושה שינויים משמעותיים בתחום המכס האירופאי.

 

השינוי המשמעותי הראשון הינו יציאת אנגליה מהאיחוד האירופי, מהלך הידוע בשם ״ברקזיט״ (BREXIT), שמתרחש בינואר 2021. בעקבות יציאת אנגליה מה-EU תידרשנה הצהרות מכס עבור משלוחים בין האיחוד האירופי – אנגליה – האיחוד האירופי. תהיה לכך השפעה על המשלוחים מן האיחוד האירופי לאנגליה ומאנגליה לאיחוד האירופי.

 

שינוי משמעותי נוסף הינה כניסתה לתוקף של מערכת ICS2 לבקרת יבוא החל ממרץ 2021. במסגרת שיפור תכנית הבדיקות הביטחונית תידרש שליחתם של נתונים מסוימים לרשויות המכס באיחוד האירופי לצורך בחינה ואישור, וזאת טרם העמסת המשלוחים על הטיסה במדינת היצוא. המשמעות היא שיש צורך לקבל את כל פרטי המשלוח לפני עליית המשלוח למטוס ומשלוח ללא כל הנתונים לא יעלה לטיסה. הדבר צפוי להשפיע על משלוחים מכל מקום בעולם המיועדים לאיחוד האירופי, או עוברים דרכו, לרבות משלוחים לנורבגיה או שוויץ.

 

שינוי משמעותי נוסף עליו דובר רבות הינו ביטול סף המע״מ המינימלי החל מיולי 2021. כלל זה, הידוע תחת השם De Minimis, משמעותו כי כל סחורה בכל שווי תהיה כפופה לתשלום מע״מ. עד כה היה סף של מע״מ מינימלי בסך 22 יורו עבור סחורות המיובאות לאיחוד האירופי, וכתוצאה מביטול זה עולה הצורך בשחרור פורמלי מן המכס של כל המשלוחים הנכנסים לאיחוד האירופי והטלת מע״מ. יש לשער כי הדבר ישפיע על משלוחים מכל מקום בעולם לאיחוד האירופי.

 

בחברת DHL אקספרס ציינו כי בעקבות השינויים הצפויים, ועל מנת להימנע מעיכובי משלוחים, ישנם שני תחומים עיקריים בהם חברות השילוח ישמחו לקבל שיתוף פעולה מצד הלקוחות: מסירת תיאורי מוצר מדויקים על גבי שטרי המטען וכן מסירת נתוני החשבוניות המסחריות באופן אלקטרוני. 

 

מחברת DHL אקספרס ישראל נמסר כי ״שירות הייעוץ ניתן ללא תשלום לקהילה העסקית בישראל, בין אם הם לקוחות DHL או לא״.