חברת FedEx הודיעה ביום שישי האחרון כי היא קיבלה החלטה אסטרטגית שלא לעבוד יותר עם חברת אמזון. החברה הודיעה כי היא לא תחדש את החוזה שיש לה בשוק המקומי בארה״ב עם אמזון. נציין כי החוזה של החברה עם אמזון צפוי להסתיים ב-30 ביוני, והוא משפיע על תחום ההובלה האווירית בלבד.
החברה ציינה כי החלטה זו אינה משפיעה על חוזים קיימים בין אמזון ויחידות עסקיות אחרות של FedEx או על שירותים בינלאומיים כגון FedEx Ground, משלוחי ״המייל האחרון״ או משלוחים בינלאומיים.
החברה הוסיפה בהודעתה כי אמזון אינה הלקוחה הגדולה ביותר שלה, וכי אחוז ההכנסה שלה מהחברה עבור שירותי ההובלה האווירית עומד על פחות מ-1.3% מכלל הכנסות החברה בשנת 2018.
החברה ציינה כי קיים ביקוש משמעותי והזדמנות לצמיחה בשוק הסחר המקוון אשר צפוי לגדול מ-50 מיליון חבילות ל-100 מיליון חבילות ביום בארה״ב עד 2026. FedEx כבר בנתה את הרשת ואת היכולת לשרת אלפי קמעונאים בתחום הסחר המקוון, וכי היא נרגשת לקראת התפקיד שלה כחברה מובילה בתחום.
נציין כי מדובר במהלך מפתיע של חברת FedEx והוא מעיד על שינוי באווירה שכן רק לפני מספר חודשים ציין מנכ״ל FedEx, פרד סמית׳, כי אמזון היא ״לקוחה טובה״. באמצעות ניתוק קשרי ההובלה האווירית בין שתי החברה, FedEx מסמלת למעשה כי היא אינה מעוניינת להעביר חבילות באוויר עבור חברה שבונה צי רשת אווירית משל עצמה.
מחברת אמזון נמסר בתגובה כי ״אנחנו מכבדים את החלטת FedEx ומודים להם על תפקידם בשירות לקוחות אמזון לאורך השנים״.