חברת DHL אקספרס השיקה מרכז מיון מתקדם ו״ירוק״ בהשקעה של כ-70 מיליון דולר

במרכז החדש פועלת מכונת מיון מתקדמת המסוגלת למיין כ-19 אלף חבילות בשעה בכל גודל ומשקל וכן מגוון טכנולוגיות לאנרגיה ירוקה. יאיר ביטון, מנכ״ל DHL אקספרס ישראל: נמשיך לפעול במרץ ומתוך תחושת אחריות ושליחות בכדי לסייע להתפתחות הגלובלית של המשק הישראלי


12:58 ,02.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DHL אקספרס ישראל משיקה היום את מרכז המיון הרובוטי המתקדם, החדשני והגדול בישראל. מדובר בהשקעה הגבוהה ביותר שביצע התאגיד בישראל בגובה של 70 מיליון דולר והיא משלימה רצף של השקעות בסניף הישראלי בהיקף של כמיליארד שקל.

 

מרכז המיון החדש בגודל של 9,000 מ״ר פועלת מכונת מיון חדשנית ואוטומטית הפרושה על פני 3 קומות עם כ-2,000 מטר של מסועים חכמים. באמצעות המכונה המרכז ערוך למיין כ-19 אלף חבילות בשעה בכל גודל ומשקל, ומקצר באופן משמעותי את משך הזמן מנחיתת המשלוח בארץ ושחרורו ממכס ועד להגעתו לנמען הסופי. כמו כן מלבד המהירות איכות התפעול והתהליכים, שבדרך כלל מורכבים ישתנו לאין שיעור ויעברו להיות אוטומטיים  לחלוטין, כך שמרגע פריקת החבילה מהקונטיינר עוברות כ-2.5 דקות עד להגעת החבילה לבלדר ויציאה לפיזור לנמען הסופי.

 

מרכז המיון הרובוטי החדש הינו המרכז המתקדם במזרח התיכון. במרכז מגוון טכנולוגיות לאנרגיה ירוקה לרבות פאנלים סולריים לייצור חשמל, מחזור של מים אפורים לשטיפת רכבים, הכנת תשתית לתמיכה בצי רכבים חשמלי מלא ומגוון דרכים לייעול והפחתת הצריכה האנרגטית בבניין. השקת הבניין החדש הוא חלק מתוכנית MISSION 2030, שהחברה מובילה בעולם - תחת היעד - 0% פליטת CO2 עד 2030.

 

מרכז המיון החדש נחשב פרויקט הדגל של יאיר ביטון, מנכ״ל DHL אקספרס ישראל, יאיר ביטון, שניצח על הפרויקט יחד עם סמנכ״ל התפעול של DHL אקספרס ישראל, ניסים  צרפתי. בחברה גאים בעובדה שהשדרוג הטכנולוגי שדרג גם את העובדים ואף אחד לא נפגע מהתהליך הרובוטי אלא להפך, העובדים נויידו בתפקיד ואף שודרגו בשכר.

 

יאיר ביטון, מנכ״ל DHL אקספרס ישראל: ״נמשיך לפעול במרץ ומתוך תחושת אחריות ושליחות בכדי לסייע להתפתחות הגלובלית של המשק הישראלי. אנחנו גאים בהנהלה הגלובלית של התאגיד שבירכה את הפרויקט היחיד מסוגו בכל המזרח התיכון. לא פחות מהשדרוג המקצועי אנחנו גאים בראייה ההוליסטית שלנו שמחברת בין שירות, תוצאות ואנושיות. הרובוטיזציה קידמה את עובדי החברה וככל שאנחנו משדרגים את עצמנו כך גם העובדים משודרגים. אנו רואים בעובדים שלנו כשותפים מלאים להצלחה.

 

ישראל לא שונה מהעולם וצרכי הלקוחות זהים, אך אם יש מאפיין אחד שונה היא העובדה כי ישראל היא ׳אי לוגיסטי׳. שינוע קרקעי בין מדינות על ידי משאיות לא קיים בישראל ולכן יש חשיבות עליונה לפיתוח תשתיות האוויר והים, וזאת בדיוק האחריות שלנו כלפי היצואנים והיבואנים בישראל״.

 

נזכיר כי DHL אקספרס ישראל מתפעלת 2 טיסות יומיות שנוחתות וממריאות במהלך השבוע. בשנתיים האחרונות ייעוד החברה קיבל משמעויות נוספות כמובילת מירב החיסונים לישראל ואחוז ניכר מהציוד הרפואי על כל גווניו, עם פריצת מגפת הקורונה.