דואר ישראל: צפי כי 15 מיליון חבילות יוזמנו בחגי הקניות

משקל החבילות שיוזמנו בחודשים נובמבר-דצמבר מחו״ל, צפוי לעלות בכ-25% לכ-5,000 טון, מול כ-4,000 טון אשתקד. דני גולדשטיין מנכ״ל דואר ישראל: ״הציבור בישראל התרגל להזמין און ליין בתקופת הקורונה, וככל שאמון הציבור עולה כך גם הצרכן מזמין פריטים גדולים יותר ויקרים


08:51 ,27.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

שנה וחצי לתוך משבר הקורונה, ועל פי תחזיות חברת דואר ישראל, כמות ההזמנות צפויה להיות דומה לתקופה מקבילה אשתקד, כאשר גם השנה יוזמנו על פי התחזיות כ-15 מיליון חבילות מחו״ל בנובמבר-דצמבר. עם זאת, משקל החבילות שיוזמנו בחודשים נובמבר-דצמבר מחו״ל, צפוי לעלות בכ-25% לכ-5,000 טון, מול כ-4,000 טון אשתקד.

 

חגי הקניות מתחילים על פי רוב בנובמבר עם יום הרווקים הסיני (Singles Day) שחל ב11/11 ובעשור האחרון הפך לחגיגת הנחות גלובלית, שמתחילה כבר ב1/11 ונמשכת עד 11/11, ומביאה עמה מבצעי הנחות רבות בכל העולם, לרבות באתרים ישראליים ובינלאומיים. בעקבות הקורונה הסתכמו בשנת 2020 ההכנסות של אתר עלי באבא הסיני מיום הרווקים הסיני בכ-74.1 מיליארד דולר,(498.2 מיליארד יואן סיני) פי שניים משנה קודמת. בהמשך חגי הקניות יתקיים ה-Black Friday האמריקני ב26/11, וביום שני שלאחריו ב29/11 הסייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרי מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים. בחודש דצמבר יחלו הוזלות  הכריסמס. בישראל מוצעות מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באמצעות שופינג.IL של גוגל, המאגד הנחות בבתי עסק  ישראליים רבים וכן באמצעות אתרי הסחר הישראליים השונים. בשנים האחרונות האתרים הפופולאריים בקרב הישראליים בהזמנות מחו״ל היו: AliExpress, Amazon, eBay, shein, Asos ו- Next

 

דני גולדשטיין מנכ״ל דואר ישראל אמר: ״אי הוודאות העסקית והכלכלית, שממשיכה ללוות את הציבור בישראל בעקבות הקורונה משפיעה על הזמנת החבילות, כאשר הציבור נמצא יותר בבית, וככל שאמון הציבור עולה יותר כך מוזמנים פריטים יותר גדולים ויותר יקרים כמו מוצרים לבית, רהיטים, כלים, מצעים, שטיחים, חלקי חילוף ולא רק ביגוד והנעלה, מה שמשפיע משמעותית על משקל החבילות. הציבור בישראל התרגל להזמין און ליין בתקופת הקורונה, וככל שאמון הציבור עולה כך גם הצרכן יזמין פריטים גדולים יותר ויקרים יותר, ולא יוותר על המשך החוויה גם אחרי הקורונה. בתקופת הקורונה ובמהלך הסגרים הצטרפו קהלים חדשים לרכישות אונליין באתרים מקומיים ובינלאומיים, וצברו ביטחון וחווית קניה טובה ולכן ימשיכו לקנות אונליין גם בהמשך״.

 

עוד ציין גולדשטיין ״מגמה נוספת שמשפיעה על משקל החבילות היא איחוד החבילות של קאינאו, הזרוע הלוגיסטית של עלי אקספרס שמאחדת חבילות עד 75 דולר, ובכך מגדילה את משקל החבילות המאוחדות ההופכות בעת המשלוח לחבילה אחת. השנה ראינו שאתר SHEIN הסיני הפך לאחד הפופולאריים בהזמנות מישראל, מאחר והמיסים משולמים על ידי האתר, מה שמעודד הזמנות של פריטים רבים בהזמנה אחת, ומגדיל את משקל החבילות המגיעות לארץ״.