דואר ישראל: צופים עלייה של 18% במשקל החבילות בנובמבר-דצמבר

בדואר נערכים למספר שיא של 14.5 מיליון חבילות שיוזמנו בנובמבר ודצמבר במשקל מוערך של כ-3,600 טון. 66% מהקונים מתכוונים לקנות בגדים ו-38% יקנו נעליים. 80% מתכוונים לקנות בעלי אקספרס, 56% באיביי, 41% באמזון ואחריהם אסוס ונקסט


12:07 ,10.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

75% מהציבור היהודי בישראל עורך קניות מוצרים מאתרים בארץ ובחו״ל, כך עולה מסקר חדש שנערך עבור חברת דואר ישראל לקראת חגי הקניות. מתוך הקונים באתרי הסחר השונים, 78% מתכוונים להזמין מוצרים בחגי הקניות בסכום ממוצע של 617 שקל לקנייה, כפול מחודש רגיל. החג המוביל מבחינת הפופולריות שלו הוא דווקא הבלאק פריידי שיחול בב-29 בנובמבר כאשר 65% מהקונים מתכוונים לקנות בו, כאשר 50% אמרו שיום הרווקים הסיני שיחול החל מהלילה בחצות ב-11 בנובמבר הוא האירוע המועדף עליהם.

 

עוד מצא הסקר כי באתרי הסחר המקוון מעדיפים לקנות באתרים מחו״ל (66% מבין הקונים). 49% מבין הקונים באתרים בחו״ל, מזמינים אחת לשבועיים ועד חודש, ו-13% מהקונים מזמינים חבילה פעם בשבוע.

 

דני גולדשטיין מנכ״ל דואר ישראל: ״חגי הקניות הבינלאומיים הפכו לחגיגת קניות גם בישראל. הצרכן הישראלי נבון ומתוחכם, הוא משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. אנו רואים שהצרכן התבגר ומזמין ברשת דברים יותר משמעותיים ויותר כבדים. אנו צופים עלייה דרמטית של 18% במשקל הפריטים שיוזמנו בחודשי הקניות השנה מול נובמבר ודצמבר אשתקד. יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג׳טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים גבוהים משמעותית מול ישראל. אנו נערכים להגעה של כ-14.5 מיליון חבילות בחודשים נובמבר ודצמבר, כמיליון חבילות יותר מול תקופה מקבילה אשתקד, במשקל של 3,600 טון״.

 

עוד ציין גולדשטיין כי ״הציבור הישראלי מחכה לתקופה זו, וגם אנו בדואר ישראל נערכים לשיאי הזמנות ברמת טיפול ובקרות על תהליכי ההובלה, השינוע והמסירה המורכבים לוגיסטית ושירותית בתקופה זו. לקראת חגי הקניות תגברנו את המוקד הטלפוני וכוח האדם במרכז הסחר המקוון לחבילות במודיעין, ופתחנו עוד כ-40 מרכזי מסירת חבילות בנוסף למאות מרכזי מסירת החבילות הקיימים. כיום דואר ישראל מציעה את הפרישה הארצית הרחבה ביותר עם למעלה מ-1,300 נקודות מסירה, הכוללות 620 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר ועוד כ-700 יחידות דואר״.

 

מהסקר של דואר ישראל עולה כי האתרים המועדפים לרכישות בחגי הקניות הם עלי אקספרס (80%) eBay (56%), אמזון (41%), אסוס (28%) ונקסט (27%). מניתוח הרכישות עולה כי נשים יקנו יותר מגברים באסוס ובנקסט, וגברים יקנו יותר מנשים באיביי וגירבסט.

 

הסכום הממוצע אותו מתכוונים להוציא בחגי הקניות הוא כ-617 שקל בקניה לעומת כ-297 שקל בחודש רגיל. לשם ההשוואה, 60% מהקונים באתרים בינלאומיים אמרו שקנו בחגי הקניות אשתקד בסכום של כ-669 שקל, בדומה לסכום אותו הם מתכוונים להוציא השנה.