הוצאות ההון של אמזון גדלו ב-80% במהלך 12 החודשים האחרונים, בהשוואה לתקופה של 12 החודשים הקודמים, שכן היא בונה תשתית של מרכזי הפצה עבור ״המייל האחרון״ ו״המייל האמצעי״ לטובת משלוחי אי-קומרס. כך אמר סמנכ״ל הכספים של אמזון, בריאן אולבסבסקי, בשיחה עם אנליסטים בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של החברה עבור הרבעון הראשון של השנה.
ההשקעה בבנייתם של נכסים בתחום המשלוחים סייעה לצמיחה בהיקף הנתונים והמידע שהחברה תוכל להשתמש בהם כדי להבין טוב יותר את הרשת שלה ולספק הערכות מסירה מדויקות יותר ללקוחות, ציין אולבסבסקי.
״אנו רואים גם שיש הרבה זמני חיתוך (cut-off) שאנחנו יכולים להאריך, שוב, מכיוון שיש לנו מידע די מושלם בין רגע כניסת ההזמנה למערכת ההזמנות למחסנים, שם אנו הולכים לאסוף את המוצר, לארוז אותו ולשלוח אותו לדרכו״, ציין אולבסבסקי בתגובה לשאלת אנליסט על ההוצאות בתחום ה״המייל האחרון״.
חברת ייעוץ העוקבת אחר תשתית אמזון אמרה השבוע כי מודל תחנות המסירה של אמזון צפוי להגיע ל-506 מיקומים בשנת 2021 ויכול לצמוח ל-1,500 מיקומים בשלוש-חמש השנים הבאות.
הטיפול הפנימי של חברת אמזון בתחום הלוגיסטי השתנה במהלך הזמן ועבר מ״תהליך אצווה״ ל״תהליך זרימה רציפה״, אמר אולבסבסקי. במסגרת הליך אצווה, אמזון תעביר חבילות לספק חיצוני פעם ביום לשם מסירה, אך הליך ״הזרימה הרציפה״ מאפשר לאמזון לשלוח חבילות מהמתקנים שלה חמש או שש פעמים ביום. דבר זה מאפשר לחברה לקבל נתונים טובים יותר על זמני המסירה, על פי אולבסבסקי.