יונתן איבגי, סמנכ״ל השיווק והמכירות של DHL אקספרס בישראל, הירצה הבוקר בכנס בנושא אי-קומרס שהתקיים בתל אביב.
הרצאתו המרתקת של איבגי, שכותרתה היתה ״כיצד לבנות אתר שמוכר במיליוני דולרים בארבעה צעדים פשוטים״, עסקה בחשיבות של הלוגיסטיקה עבור חנויות אונליין והוא אף חשף את התובנות מאחורי הנתונים והמספרים שחברת DHL אקספרס נחשפת אליהם כאחת מחברות השילוח והאקספרס הגדולות בישראל ובעולם. נציין כי DHL אקספרס מובילה מאות מיליוני משלוחים כתוצאה ממכירות מקוונות בארץ ובעולם ב-220 מדינות בעולם.
איבגי ציין כי בעידן הנוכחי בו הלקוח המקוון נהיה צעיר יותר, נייד יותר ומוכן לשלם הרבה יותר על השילוח ועל המוצרים עצמם קיימת חשיבות עליונה ללוגיסטיקה יעילה שתפיק את המירב מידע זה.
לדבריו, שוק האי-קומרס הישראלי צומח וגדל ויש חשיבות גדולה ל-Local Delivery אבל קהל היעד עומד על 9 מיליון איש בלבד בעוד בעולם קיימות ערים עם יותר צרכנים מאשר בישראל כולה.
איבגי חשף כי 61% מהמיליונרים החדשים בעולם הגיעו מעולם האיקומרס, אבל לפי הנתונים רק 0.8% מהאתרים בעולם מגלגים מחזור מכירות שנתי של למעלה מ-2 מיליון דולר. לדבריו, תכנית הגדלת מכירות האונליין של DHL אקספרס, power up your potential מבליטה ארבעה אזורי תוכן שמצליחה לייצר צמיחה במכירות ובמשלוחים.
בנוסף, איבגי חשף נתון לפיו 30% מהלקוחות בעולם בשנה שעברה שינו את האופן או הזמן בו הם קיבלו את המשלוח שלהם, כלומר, הוספת אופציה של שינוי זמנים או מקום קבלת המשלוח יכולה לסייע להגדלת שביעות הרצון של הלקוח.
איבגי נתן מספר טיפים חשובים לפיהם לקוח שאינו מופתע לטובה הוא לקוח לא מרוצה שלא חוזר לרכוש באותו מקום, ולכן, יש מקום לחשיבה בתחום. לדבריו, מסר אישי ללקוח מגדיל את המכירות החוזרות ב-100% ולכן כדאי להשקיע.
כמו כן, איבגי ציין כי המכירות במובייל מהוות השנה (2019) כ-73% מהרכישות בעולם, ולכן על כל האתרים להיות מותאמי מובייל.
בסיום דבריו הדגיש איבגי שוב את חשיבותה של הלוגיסטיקה, ואמר כי ״הלוגיסטיקה משפיעה על חווית הרכישה והתהליך באתר כמעט בכל שלב ושלב ויכולה לייצר או למנוע מכירה״.