נתח השוק של אמזון בנפחי החבילות המשונעות בארה״ב זינק ל-21% בשנת 2020 בעקבות שנים של צמיחה מהירה, והציב אותה לפני FedEx וממש מאחורי UPS. זאת על פי מדד משלוח החבילות של פיטני בואס Pitney Bowes Parcel Shipping Index (ר׳ גרף).
ההכנסות והנפחים של כל חברות הגדולות לאספקת משלוחים וחבילות זינקו בשנה שעברה בשל מגיפת הקורונה שגרמה לביקוש רב יותר למשלוחי איקומרס. אבל הצמיחה של אמזון לוגיסטיקה בשתי הקטגוריות (נתח שוק ונפחים משונעים) היתה גדולה יותר משל פדקס, UPS ושירות הדואר האמריקאי (USPS) בכל שנה מאז 2014. כך על פי פיטני בואס.
ג׳ייסון דיס, סגן נשיא בכיר ונשיא שליחת פתרונות טכנולוגיים בפיטני בואס, אמר כי ״זוהי תקופה של שיבושים והדבר מספק הזדמנויות לכל סוגי השחקנים הקיימים במרחב, בהם גם כאלה שטרם ראינו עדיין, החל מאמזון לוגיסטיקה וכלה במסירה של המייל האחרון על ידי גיוס המונים״.
על פי פיטני בואס משלוחי החבילות שמקורם באמזון יותר מהכפיל את עצמו ל-4.2 מיליארד משלוחים בשנת 2020. יחד עם זאת, אמזון העבירה פי שניים מהחבילות האלה לחברות אחרות לטובת המשלוח במייל האחרון בשנת 2020 (2.8 מיליארד) לעומת 2019 (1.4 מיליארד).